کشف پیکرهای ۵ هزارساله در چین +عکس
کد خبر: ۷۸۴۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 04    -    ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
باستان‌شناسان موفق به کشف پیکرهایی در شرق کشور چین شده‌اند که قدمت آنها به 5 هزار سال پیش بازمی‌گردد و همه پیکرهای پیدا شده به طور غیر معمولی بلندقد و درشت اندام هستند. 

اندازه‌گیری استخوان‌های کشف شده از قبرها در استان شاندونگ نشان می‌دهد که طول قدّ این اسکلت‌ها حداکثر یک متر و 90 سانتی‌متر است؛ کوتاه‌قدترین این اسکلت‌ها چیزی حدود 1.80 متر است. 

فنگ هوئی رئیس دانشکده تاریخ و فرهنگ دانشگاه شاندونگ گفت: «قدّ پیکرهای کشف شده فقط بر اساس طول  استخوان است؛ اگر صاحب این اجساد زنده بودند، قدّ آنها قطعا از 2 متر بیشتر بود».

بر اساس یافته‌های این تحقیق، مردان بلند قدتر در مقبره‌های بزرگتر یافت شده بودند، احتمالا به این دلیل که چنین افرادی وضعیت مالی خوبی داشتند و قادر به تهیه غذای بهتر بودند.

مردم محلی شاندونگ معتقدند بلندقدی یکی از ویژگی‌های تعریف آنهاست. آمار رسمی نیز این ادعا را تأیید می‌کند؛ در سال 2015، متوسط ​​قدّ مردان بالای 18 سال در شاندونگ، 1.75 متر است. 

محل کشف پیکرها، 5 هزار سال پیش مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان شاندونگ بوده است؛ این آثار از فرهنگ "Longshan"، تمدن نئولیتیک دیرین در میانه و پایین رود زرد است که به نام "Mount Longshan" در "Zhangqiu" نامگذاری شده است.

از سال 2016، باستان شناسان در حفاری‌های متعدد ویرانه‌های 104 خانه، 205 قبر و 20 چاه را در روستای "Jiaojia" واقع در منطقه "Zhangqiu" کشف کرده‌اند.

 
 
فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
چرا چشم های اسکلت بادومی نیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار