ورزش فراموش شده کشتی با اختاپوس +عكس
کد خبر: ۷۸۳۱۰
تاریخ انتشار: 2017 July 04    -    ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
صبح یک روز آپریل سال ۱۹۶۳، حدود پنج هزار تماشاگر در سواحل واشنگتن جمع می‌شدند تا یک رویداد عجیب را مشاهده کنند، مسابقات جهانی کشتی با هشت پا! قوانین مسابقه ساده بودند: تیمی از سه غواص باید در آب‌های عمیق بین ۹ تا ۱۵ متر فرو می‌رفتند و سعی می‌کردند هشت پا گرفته و آن‌ها را به سطح زمین بیاورند. هرکسی بزرگترین هشت پا را می‌آورد برنده مسابقه بود. آن روز در مجموع ۲۵ هشت پا گرفته شد که سنگین ترینشان ۳۰ کیلوگرم وزن داشت.

این ورزش نسبتا عجیب از اواخر دهه ۱۹۴۰ آغاز شد. یکی از اولین مسابقات قهرمانی جهان در این رشته در یک روز بارانی نوامبر در سال ۱۹۵۷ در تاکوما برگزار شد و حدود ۲۰۰ نفر را به سوی خود جذب کرد. این ورزش خطرناک نیست و پس از آنکه حیوانات به ساحل کشیده می‌شدند، وزن شده و وقتی مسابقه پایان می‌یابد اختاپوس‌ها یا خورده می‌شوند، یا به آکواریوم محلی منتقل می‌شوند و یا به دریا بازگردانده می‌شوند.

علاقه به کشتی با اختاپوس به همان سرعتی که شروع شده بود پایان یافت و تا اواسط دهه ۶۰ چنین رقابتی دیگر محبوب نبود. در سال ۱۹۷۶ واشنگتن با اعلام ممنوعیت شکار یا آزار و اذیت اختاپوس ها، پرونده این بازی را برای همیشه بست.
 
ورزش فراموش شده کشتی با اختاپوس 
 
ورزش فراموش شده کشتی با اختاپوس 
 
ورزش فراموش شده کشتی با اختاپوس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار