کمر به قتل «خندوانه» بسته اند
کد خبر: ۷۸۱۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 02    -    ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
این روزها تیر انتقادها به سوی برنامه‌ای روان است که بیش از 500 شب است که میهمان خانه‌های ماست. برنامه‌ای که در این مدت بی‌شک لبخندهای بسیاری را روی لب‌های مخاطبانش آورده و کارهای خیر بی‌شماری را از کمپین‌های مختلف گرفته تا فراخوان کمک‌های مردمی به سرانجام رسانده که هرکدام از آنها به تنهایی قابل تحسین است.
 
اما این برنامه تلویزیونی که «خندوانه» نام دارد، آن روز که مسابقه‌ای تحت عنوان «خنداننده‌شو» را به اجرا گذاشت هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد بابت شوخی‌های شرکت‌کنندگان جوانش که آنچنان حرفه‌ای نیستند این چنین مورد هجمه و انتقاد قرار بگیرد. آنقدر که باعث شود شرکت‌کنندگان این مسابقه تصمیم بگیرند از آن کناره‌گیری کنند! بی‌تردید تمام تلاش برنامه خندوانه این است که شوخی‌های شرکت‌کنندگان را در چارچوب قوانین و مسائل عقیدتی، سیاسی و اجتماعی به‌درستی هدایت کند و حتی شاهد سانسورهایی هم در این خصوص هستیم، اما این نکته را نباید فراموش کرد که اگر قرار باشد بیشتر شوخی‌ها زیر تیغ سانسور برود، نه تنها آن شوخی دیگر خنده‌دار نخواهد بود، بلکه کمدین نیز از مسابقه‌ای که باید آرای مردم را کسب کند، حذف خواهد شد.
 
درست است که شوخی‌های یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقه مناسب تلویزیون و برنامه‌ای مانند خندوانه نبود، اما به‌نظر می‌رسد واقعا بی‌انصافی است که بخواهیم برنامه خندوانه و کارهای خیرش را بابت یک شوخی‌ که از روی ناآگاهی بوده، اما ممکن است هر کداممان آنها را به نوعی انجام دهیم، نادیده بگیریم و این چنین به آن بتازیم و مورد انتقاد قرار دهیم. ای‌کاش به‌جای برخوردهای قهری به حمایت از برنامه خندوانه به‌ویژه مسابقه «خنداننده شو» که فقط و فقط درصدد خوشحال‌کردن مردم است، می‌پرداختیم.
 
از سوی دیگر همه نیک می‌دانند شرکت‌کنندگان «خنداننده‌شو» جوانان بی‌تجربه هستند و زمان لازم است تا بتوانند تمام حساسیت‌های لازم را درک کنند، بنابراین مردم و مسئولان باید سعه‌صدر داشته باشند و به این جوانان فرصت بدهند تا بتوانند راهشان را پیدا کنند، لذا نباید به‌خاطر یک اشتباه و سهل‌انگاری که از طرف تلویزیون و برنامه خندوانه اتفاق افتاد همه را به یک چوب برانیم و مانند برخی از رسانه‌ها بگوییم برنامه‌هایی چون خندوانه و دورهمی تاثیری جز قبح‌زدایی و ترویج بی‌حیایی ندارند و بنیان خانواده را از بین می‌برند! در صورتی که این چنین نیست.

اقدامات خیرخواهانه خندوانه
 
اما در طول مدتی که 500 قسمت از برنامه خندوانه پخش می‌شد شاهد کمپین‌ها و فراخوان کمک‌های مردمی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده‌ایم. اقدامات خیرخواهانه‌ای که اگر بخواهیم به تک تک آنها ورود کنیم قابل تقدیر است، چراکه به بسیاری از مردم در زمینه‌های مختلف کمک شد و حتی فرهنگسازی‌هایی چون صرفه‌جویی در مصرف آب و کتابخوانی را در جامعه رواج داد؛ کارهایی که شاید برخی مسئولان نتوانستند آن را انجام دهند یا سال‌های سال زمان می‌برد تا این نوع فرهنگسازی صورت بگیرد. اکنون در زیربخشی از این اقدامات خیرخواهانه را یادآور می‌شویم که دانستنشان خالی از لطف نیست.
 
= کمپین قطره قطره
= حمایت از کالای ایرانی (کام) کالای ایرانی می‌خریم
= کمپین من هم سوختم
= کمپین حمایت از کودکم اوتیسم (خانه اوتیسم)
= کمک به کودکان پروانه‌ای (خانه‌ ای بی)
= آزادی زندانیان با جرایم غیرعمد که کودکان زیر 7 ساله دارند
= برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی (بخون و ببر)
= حمایت از ساخت عروسک‌های بومی
= کمپین لبخند بساز
= خرید وسایل مدرسه برای کودکان نیازمند
= خیریه بهشت امام‌رضا علیه‌السلام
= خیریه حضرت رقیه علیه‌السلام
= خرید ارزاق برای نیازمندان
= کمک به مدرسه کودکان کار رویش
= کمک به ستاد دیه
= خرید لوازم تحریر بشاگرد
= کمک به سازمان بهزیستی کشور
= کمک به کودکان سرطانی
= کمک مالی به محرومان و نیازمندان
= خرید آرد برای مناطق محروم 
 
آفتاب يزد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
0
از قدیم گفتند : کم گوی و گزیده گوی چون در هر برنامه خوب و مفیدی اگه خیلی طول بکشه ، کم کم کیفیت خودشو از دست میده . رامبد عزیز زحمات زیادی برای خنداندن و کارهای خیر خواهانه در این برنامه کشیدن ولی خوب دیگه بسه . کاش ایشون یک برنامه دیگه با شکل و فرم دیگه درست کنند تا همچنان محبوب باقی بمانند . انتقادات وقتی زیاد بشه یعنی اینکه مردم دارن خسته میشن .
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
آدم اگه هر روز هم کباب بخوره دلش زده میشه ول کن تو رو خدا رامبد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار