نمونه‌هایی از آبنماهای زیبا و متنوع
کد خبر: ۷۸۱۵۲
تاریخ انتشار: 2017 July 08    -    ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
آبنماها با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فراز و فرود مایع زندگی انسان (آب) می‌توانند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان شهروندان و رهگذران زدوده و بجای آن سرخوشی و شور و هیجان و شادی و آرامش را جایگزین خشم و اندوه و نگرانی و دلواپسی شهروندان و رهگذران نمایند، از این رو امروزه در سراسر پهنه بسیاری از شهرهای پیشرفته کشورهای دنیا آبنماهایی ساخته شده است.
نمونه‌هایی از آبنماهای زیبا و متنوعاختصاصی «تابناک با تو»؛  آبنما یکی از اجزای معماری ایرانی به ویژه در طرح باغ ایرانی بوده است. آبنماها در شهرها نمادی از رودها و چشمه سارها و نهرهای روان در دل دشت‌ها و جنگل‌ها و بیابان‌ها هستند، همچنین آبنماها با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فراز و فرود مایع زندگی انسان (آب) می‌توانند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان شهروندان و رهگذران زدوده و بجای آن سرخوشی و شور و هیجان و شادی و آرامش را جایگزین خشم و اندوه و نگرانی و دلواپسی شهروندان و رهگذران نمایند، از این رو امروزه در سراسر پهنه بسیاری از شهرهای پیشرفته کشورهای دنیا آبنماهایی ساخته شده است.

اما امروزه آبنماها در ابعادی کوچکتر به داخل باغچه‌ها و خانه‌ها نیز کشیده شده است تا جلوه‌ای دو چندان به محیط پیرامون ما بدهند. در ادامه نمونه‌هایی از آبنماهای زیبا و متنوع را برای شما آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

منابع: bahaa ـ gardensdecor ـ wikipedia
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار