ضرب و شتم نوجوان معلول ذهنی در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: ۷۸۰۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ضرب و شتم نوجوان معلول ذهنی در حال بررسی است.
 
سید علیرضا موسوی امجد در نشست خبری با خبرنگاران افزود: باید تحقیقات لازم از سوی دستگاه‌های متولی صورت گیرد که آیا کتک کاری و ضرب و شتم کودک معلول صورت گرفته یا نه.

وی بیان کرد: پس از مطلع شدن از این موضوع در منزل مددجو حضور پیدا کردیم و از آنها دلجویی صورت گرفت تا اینکه بررسی های لازم در این زمینه انجام شود که آیا ضرب و شتم صورت گرفت یا نه.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: مسئولان مرکز احضار شدند و در حال پیگیر قضیه هستیم. دادستان مرکز استان و نیروی انتظامی در جریان موضوع قرار گرفتند تا در صورت صحت داشتن از حق معلول دفاع کنیم.

موسوی امجد تصریح کرد: مسئولان بهزیستی استان و کشور پیگیر قضیه هستند و در صورت وقوع چنین حادثه‌ای با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پدر این معلول که دو فرزند معلول دیگر دارد، بیمار روانی تحت حمایت بهزیستی است که 2 فرزند دیگرش در خانه نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: ضرب و شتم معلول ذهنی یک ادعاست و اینکه آیا معلول مورد ضرب و شتم قرار گرفته یا نه باید از طریق پزشکی قانونی مشخص شود. البته آثاری بر روی بدن معلول وجود دارد اما در حال بررسی و تحقیقات بیشتر است و هنوز ثابت نشده که در این مرکز و از سوی کارکنان مرکز مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشد.

موسوی امجد تاکید کرد: باید پزشکی قانونی در خصوص ضرب و شتم این معلول ذهنی نظر دهد که ضرب و شتمی صورت گرفته است یا نه. در صورتی که کار غیرانسانی در این مرکز صورت گرفته باشد به شدت با متخلفان و مسئولان مرکز برخورد می شود و بهزیستی بعنوان مدعی از این مرکز شکایت خواهد کرد. همچنین موضوع در اسرع وقت در کمیسون ماده 26 مطرح و مرکز متخلف در صورت مشخص شدن تخلف تعطیل خواهد شد و از طریق مراجع قضایی برخور لازم صورت می گیرد.

موسوی امجد اضافه کرد: 29 نفر معلول ذهنی بالای 14سال در مرکز توانبخشی شبانه روزی عقب مانده های ذهنی پسران بالای 14 سال "سپید" یاسوج نگهداری و مراقبت می‌شوند.

 در برخی از رسانه‌های خبری به همراه عکسی انتشار یافته و مدعی شدند معلول به نام "میلاد" توسط کارکنان مرکز توانبخشی شبانه روزی عقب مانده‌های ذهنی پسران بالای 14 سال در یاسوج در روستای سرآبتاوه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
 
ايسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
1
دوربین ادارت رو چک کن اونجا معلوم میشه ایکیو
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
1
بشکنه دست کسی که روی یک معلول ذهنی و حرکتی بلند میشه. خدا ازش نگذره. این کمال نامردی و پستی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار