گردوخاک عراقی در راه اهواز
کد خبر: ۷۸۰۴۳
تاریخ انتشار: 2017 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
 
معاون پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود توده گرد و غبار از کشور عراق به استان در صبح امروز و بروز موج اول این پدیده گفت: موج دوم پدیده گرد و غبار ناشی از ورود این توده تا ساعتی دیگر به اهواز و پس از آن به سراسر استان خوزستان خواهد رسید.

علیرضا غلامپور ‌اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه روز گذشته مرکز ملی پایش گرد و خاک هواشناسی خوزستان، با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق به خوزستان، ابتدا جنوب غرب استان تحت تاثیر قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ موج اول این پدیده از صبح امروز ابتدا آبادان را تحت تاثیر قرار داد و دید افقی را در این شهر به سه کیلومتر کاهش داد. هم‌اکنون موج اول این پدیده آبادان،‌ بستان و گتوند را تحت تاثیر قرار داده و دید افقی در گتوند به سه کیلومتر و در بستان به چهار کیلومتر رسیده است.

معاون پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد:‌ موج دوم این پدیده تا ساعتی دیگر ابتدا مناطق جنوب غربی خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به کاهش دید افقی در این مناطق می‌شود. پیش‌بینی می‌شود دید افقی در آبادان، ‌بستان و اهواز تا ساعات آینده به دو تا یک کیلومتر کاهش یابد.

غلامپور با بیان این‌که موج دوم پدیده گرد و غبار امروز سراسر خوزستان را در بر خواهد گرفت،‌ افزود:‌ پدیده گرد و غبار در خوزستان امروز پایدار نخواهد بود تا اواخر وقت امروز در استان باقی می‌ماند.

وی با اشاره پیش‌بینی وضعیت دمای خوزستان گفت: امروز و فردا کاهش 2 تا 4 درجه‌ای میانگین دمای هوای استان را خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا حداکثر دما حدود 48 درجه سانتی‌گراد باشد. در روزهای شنبه و یکشنبه دمای 50 درجه‌ای بعید به نظر می‌رسد.

معاون پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان ادامه داد:‌ از روز دوشنبه مجددا با افزایش دمای هوای در خوزستان مواجه خواهیم شد و مجددا دمای 50 درجه‌ای را در برخی نقاط تجربه خواهیم کرد.ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار