گرمای ۶۹ درجه در اهواز صحت دارد؟!
کد خبر: ۷۸۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: باید طبق اصول بین المللی دمای استان ها را اندازه گیری کنیم.
 
محمد اصغری اظهار داشت: رکورد گرمترین روز کشور مربوط به روز 24 تیر سال 46 بود اما در هفته گذشته رکورد گرما در خوزستان و شهر اهواز شکسته شد.بالاترین دمای ثبت شده در دنیا مربوط به العزیزیه لیبی با دمای 57.8 درجه بالای صفر است.

وی ادامه داد: بسیاری به سازمان هواشناسی اعتراض دارند که دماسنج ما در سایه قرار گرفته و در ارتفاع است. اما این موضوع استاندارد جهانی است و روش اندازه گیری دما به این صورت است.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: برخی از شهروندان خوزستانی مدعی شدند دمای هوا در این شهر به 69 درجه هم رسیده است و هواشناسی فقط دمای در سایه را اعلام می کند، اما ما براساس استاندارد جهانی و تعاملات بین المللی دما را اندازه گیری می کنیم.

به گفته اصغری اگر قرار بر اندازه گیری دما روی زمین و آفتاب بود در کویر شهداد در کرمان دما به 70.7 درجه می رسد.
 
گفتنی است سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای اعلام کرده است:دمای هوای خوزستان به 53 درجه سانتیگراد رسیده و شهروندان در صورت نداشتن کار ضروری از منزل خارج نشوند. 
ميزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کریم
|
Thailand
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
0
استاندارد دما باید اینگونه باشد: در ده نقطه از پُر تراکم ترین نواحی شهر و در سطح زمین ۱۰ دماسنج قرار میدهم که پنج عدد از دما سنج ها در سایه و پنج تای دیگر در آفتاب قرار داشته و معدل دما در سایه و آفتاب هر یک به تنهای و معدل تلفیق دمای سایه و آفتاب نیز ثبت و سرانجام هر ۳ مورد گزارش میشود.
اندازه‌گیری دمای یک شهر باید نشاندهنده ی دمایی باشد که پیرامون و بین افراد جامعه، سطوح و اشیاء جاری و ساری است.
دما در سایه و ارتفاعات همواره کمتر از دمایی است که مردم و یا اشیاء در سطح زمین در آن قرار دارند بطوری که دما دُرُست و همزمان ۱۰ کیلومتری بالای نقطه ای در خوزستان که °۵۳ سانتیگراد اعلام شده زیر صفر است و چه بسا °۲۰- سانتیگراد یا حتی بیشتر باشد؛ آیا این درست که گرمای °۶۹ سانتیگراد اهواز مثلاً °۱۵- سانتیگراد اعلام کنیم ؟ چرا که دمای اهواز را از ارتفاع و در سایه ثبت کرده ایم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار