داعش دو سایت ایرانی را هک کرد
کد خبر: ۷۸۰۱۴
تاریخ انتشار: 2017 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
دو سایت خبری متعلق به خبرگزاری میراث آریا و سازمان میراث فرهنگی هک شدند.

 از ساعات اولیه بامداد امروز (شنبه)، سایت‌های خبرگزاری میراث آریا (chtn.ir) و پورتال سازمان میراث فرهنگی (ichto.ir) مورد حمله هکرهای ناشناس قرار گرفتند.

تصاویر قرار گرفته بر روی این دو سایت‌ نشان می‌دهد، این اقدام احتمالا ازسوی عوامل وابسته به گروهک داعش انجام گرفته است.

اما دقایقی پیش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کارشناسان فنی سازمان میراث فرهنگی با گذشت دقایقی وارد عمل شدند و هر دو سایت را از هک خارج کردند و هم‌اکنون این سایت‌ها در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی است.
 
سایت‌های میراث آریا و میراث فرهنگی از هک خارج شد
 
مشکل دسترسی به دو سایت خبرگزاری میراث آریا و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که صبح امروز(شنبه) برای دقایقی ایجاد شده بود، رفع شد.
 
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: صبح امروز دو سایت خبرگزاری میراث آریا و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد حمله سایبری قرار گرفته و برای دقایقی از دسترس خارج شدند.
 
در این اطلاعیه تصریح شده است: کارشناسان فنی سازمان میراث فرهنگی با گذشت دقایقی وارد عمل شدند و هر دو سایت را از هک خارج کردند و هم‌اکنون این سایت‌ها در اختیار سازمان میراث‌ فرهنگی است. اکنون مراحل فنی لازم و شناسایی عامل این اقدام سایبری در دستور کار قرار گرفته است.

 با وجود پیگیری کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، تا لحظه مخابره خبر، دسترسی به این دو سایت برای عموم و کاربران خارج از این سازمان امکان‌پذیر نیست. 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار