شکل لباس های عروس در طول تاریخ به روایت تصاویر
کد خبر: ۷۸۰۰۱
تاریخ انتشار: 2017 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
البته در انگلستان هم در زمانهای گذشته لباس های عروس به رنگ های شاد مثل قرمز یا صورتی بودند ولی از زمان ملکه ویکتوریا به رنگ سفید در آمدند. چرا که لباس ها و کفش های فاخر و سلطنتی آن زمان سفید بودند و سفید پوشیدن عروس خانواده سلطنتی به این معنی بود که عروس از خانواده ای است که به قدر کافی ثروتمند هستند و شایستگی ازدواج با درباریان را دارند.
شکل لباس های عروس در طول تاریخ به روایت تصاویراختصاصی «تابناک با تو»؛ لباس عروس لباسی است که عروس در جشن عروسی یا در هنگام سفره عقد به تن می‌کند. رنگ و مدل لباس عروس به فرهنگ و رسوم قومی و قبیله ای بستگی دارد.
لباس عروس همواره در طول تاریخ اهمیت فراوانی داشته‌است. همه عروس‌ها، مایل بودند زیباتر به نظر برسند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرده بودند.
 
 
 
سفید بودن لباس عروس سمبلی از پاکی و معصومیت است که در مقابل رنگ سیاه قرار دارد. البته سفید در همه جای دنیا نماد شادمانی نیست و در بسیاری از کشورهای شرقی یا مثلا هند آن را نماد عزا می دانند و عروس ها معمولا سفید به تن نمی کنند.

البته در انگلستان هم در زمانهای گذشته لباس های عروس به رنگ های شاد مثل قرمز یا صورتی بودند ولی از زمان ملکه ویکتوریا به رنگ سفید در آمدند. چرا که لباس ها و کفش های فاخر و سلطنتی آن زمان سفید بودند و سفید پوشیدن عروس خانواده سلطنتی به این معنی بود که عروس از خانواده ای است که به قدر کافی ثروتمند هستند و شایستگی ازدواج با درباریان را دارند. البته این نوع لباس بعدا مورد استفاده عوام هم قرار گرفت.
 
تور نیز نمادی از دور کردن امواج منفی و ارواح خبیثه از عروس بوده و گل نیز از روم باستان وارد مراسم عروسی شد که نمادی از باروری و خوش بختی به شمار می رفت، البته در آن زمان به جای گل از رزماری و یا یک دسته سیر استفاده می کردند.
 
در این گزارش تصاویری از لباس های عروس در طول تاریخ را در قرن هفدهم و هجدهم خواهید دید.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار