اهواز و اردبیل، گرمترین و خنک‌ترین شهرهای ایران
کد خبر: ۷۷۹۷۲
تاریخ انتشار: 2017 June 30    -    ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی آسمان صاف آفتابی برای اکثر مناطق کشور، اهواز و اردبیل را گرمترین و خنک‌ترین شهرهای کشور اعلام کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگویی،  در این باره اظهار کرد: طبق نقشه های هواشناسی، در سه روزه آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است. طی این مدت در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در بعضی ساعات با گرد و خاک و در ساعات بعدازظهر جنوب سمنان، جنوب تهران، برخی نقاط قم، اصفهان، البرز، قزوین و مرکزی باد نسبتا شدید و گردوغبار پیش بینی می شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، طی روزهای شنبه و یکشنبه در ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. شرق دریای عمان نیز سه روز آینده مواج است.

وی در ادامه دمای هوای تهران را در سه روز آینده پیش بینی کرد و گفت: امروز دمای هوای پایتخت بین ۲۲ و ۳۸ درجه سانتیگراد  متغیر است، در روز شنبه ۱۰ تیرماه حداکثر دما ۳۷ درجه و حداقل آن ۲۳ درجه است و در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال گرد و خاک و باد است و دمای هوا از ۲۴ تا ۳۶ درجه متغیر خواهد بود.

همچنین امروز اهواز با حداکثر دمای 50 درجه سانتی‌گراد و اردبیل با حداکثر دمای 27 درجه به ترتیب گرم ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور هستند. فردا و پس فردا نیز اهواز دمای 49 درجه را تجربه می‌کند و  اردبیل با دمایی بین 27 تا 12 درجه سانتی‌گراد از سایر شهرها خنک‌تر است. 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار