دانستنی هایی حیرت انگیز از بدن انسان
کد خبر: ۷۷۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
این موجود شگفت انگیز؛
تا سن هفتاد سالگی انسان بیش از ۵۰ کیلو گرم پوست انداخته است. اگر شما چند دقیقه در ایستگاه مترو بایستید و یک نفس عمیق بکشید، ۱۵ درصد هوای تنفسی شما حاوی پوست انسان می باشد.
دانستنی های شگفت انگیز از بدن انساناختصاصی «تابناک با تو»؛ بدن انسان همواره یکی از رازآلودترین معماهای علمی دنیا بوده و هست.در این گزارش دانستنی های جالب در مورد بدن انسان را خواهید خواند که شما را شگفت زده خواهد کرد.


 اثر زبان: اثر خطوط و شکل های روی زبان دقیقا مثل اثر انگشت انسانها عمل می کند. به این معنا که هر انسانی خطوط کاملا منحصر به فردی را بر روی زبانش دارد، به طوریکه می توان از اثر زبان هر فردی به عنوان یکی از روش های تشخیص هویت او استفاده کرد.
 
دانستنی های شگفت انگیز از بدن انسان
 
استخر بزاق: آیا می دانستید که هر انسان در تمام عمر خود نزدیک به ۲۴ هزار لیتر بزاق تولید می کند، با این مقدار بزاق می توان دو استخر شنا را به طور کامل پُر کرد و در آن شنا نمود.
 
دانستنی های شگفت انگیز از بدن انسان

ذرات معلق پوست انسان در هوا:
انسانها هم مانند سایر موجودات زمین هر لحظه در حال پوست اندازی هستند. در هر ساعت در حدود بیش از ۵۰۰ هزار از ذرات پوست بدن انسان در فضا پراکنده میشود و تا سن هفتاد سالگی انسان بیش از ۵۰ کیلو گرم پوست انداخته است. اگر شما چند دقیقه در ایستگاه مترو بایستید و یک نفس عمیق بکشید، ۱۵ درصد هوای تنفسی شما حاوی پوست انسان می باشد.
  دانستنی های شگفت انگیز از بدن انسان

سرعت شگفت انگیز عطسه: سرعت عطسه ی انسان در حدود شصت کیلومتر در ساعت است و فاصله ای که پرتاب میشود در حدود پنج متر می باشد.
 
دانستنی های شگفت انگیز از بدن انسان
 
رگ ها و مویرگ های طویل: اگر عروق، رگ ها و مویرگ های انسان را به هم وصل کنند با آن میشود دوبار سراسر کره ی زمین را پیچید.
 
 
دانستنی های شگفت انگیز از بدن انسان
 

انسان و خواب: اگر یک فرد ۷۵ سال عمر کند و در طول عمر خود روزانه هشت ساعت بخوابد، در مجموع ۲۵ سال از عمر خود را خواب بوده است که این رقم معادل ۹۱۲۵ روز می باشد. در ضمن شما بدون خوردن غذا تا هفته ها زنده میمانید، اما بعد از ۱۱ روز نخوابیدن، به خواب ابدی فرو خواهید رفت.
 
دانستنی های شگفت انگیز از بدن انسان 
 
 
ناخن های انسان: اگر دقت کرده باشید ناخن های دست زودتر از ناخن های پا رشد می کند. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که ناخن هایی که بیشتر استفاده میشوند زودتر از سایر ناخن ها رشد می نمایند، بنابراین ناخن انگشت های بلندتر و دستی که با آن مینویسید رشد بیشتری دارند. به  طور میانگین ناخن ها در هر ماه به اندازه یک دهم اینچ رشد میکنند.
 
 دانستنی هایی از بدن انسان که حیرت انگیزند
 
حس بویایی فوق العاده ضعیف: توانایی بویایی انسان‌ها در مقایسه با حس بویایی فوق العاده ی سایر حیوانات، کاملاً هیچ است. در میان تمام موجودات، بشر ضعیف‌ترین بینی را دارد، انسان که در فهرست باهوش ترین موجودات روی کره‌ی زمین، بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است در مقایسه با دیگر حیوانات حس بویایی پایین‌تری دارد.
 
 دانستنی هایی از بدن انسان که حیرت انگیزند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
2
حس بویایی ضعیف غلط هست. قبلا تصور میشد حس بویایی انسان ضعیف هست، ولی دلیل اینکه انسان کمتر بوها رو حس میکنه این هست که ارتفاع سر نسبت به سطح زمین به نسبت سایر حیوانات زیاد هست. حس بویایی انسان به طور کلی خیلی هم بد نیست و نمیشود گفت که حس ضعیفی هست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار