طرز تهیه‌ی ساندویچ‌های خوشمزه با نان فوکاچیا
کد خبر: ۷۷۷۹۹
تاریخ انتشار: 2017 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
نان فوکاچیا که در کشور ایتالیا طرفداران زیادی دارد، نان خوشمزه‌ای است که به چند روش مختلف، آماده می‌شود. امروز روش تهیه‌ی این نان خوشمزه را به همراه سبزیجات، برای شما قرار داده‌ایم.
طرز تهیه‌ی ساندویچ‌های خوشمزه با نان فوکاچیا
اختصاصی تابناک باتو؛ نان فوکاچیا که در کشور ایتالیا طرفداران زیادی دارد، نان خوشمزه‌ای است که به چند روش مختلف، آماده می‌شود. امروز روش تهیه‌ی این نان خوشمزه را به همراه سبزیجات، برای شما قرار داده‌ایم. در ادامه نیز روش تهیه‌ی یک نوع ساندویچ با این نان کامل را برای شما آورده‌ایم. برای آشنایی با روش پخت و مواد اولیه‌ی این نان خوشمزه که خود به تنهایی می‌تواند به عنوان یک وعده‌ی غذایی کامل، مورد استفاده قرار گیرد، با ما همراه باشید.
 
طرز تهیه‌ی ساندویچ‌های خوشمزه با نان فوکاچیا 

مواد لازم:

آب ولرم: یک و نیم پیمانه
شکر: یک قاشق چایخوری
آرد: سه و سه چهارم پیمانه
مایه خمیر: 2 قاشق چایخوری
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
هویج متوسط: 3 عدد متوسط
پودر سیر: یک چهارم قاشق غذاخوری
کاهو: 3 برگ
روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
نعنای خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
ریحان خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
ژامبون مرغ: 7 برگ
سس کچاپ: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا به سراغ تهیه‌ی خمیر نان می‌رویم. برای این کار، مایه خمیر، آب ولرم و شکر را با یکدیگر مخلوط کرده و مایع به  دست آمده را به مدت 5 دقیقه، کنار می‌گذاریم.

آرد را به همراه دو قاشق روغن زیتون و مایه خمیر عمل آمده، خوب مخلوط می‌کنیم. به مخلوط، به میزان مورد نیاز آب اضافه می‌کنیم تا خمیری نرم و یکدست، به وجود آید. خمیر به دست آمده را در ظرفی قرار داده و روی آن را می‌پوشانیم و به مدت 90 دقیقه آن را کنار می‌گذاریم تا خمیر، عمل آید.

پس از گذشت این مدت زمان، سینی فر را چرب کرده و خمیر را به ارتفاع تقریبی یک و نیم سانتی‌متر روی آن پهن می‌کنیم. باز روی خمیر را با پارچه می‌پوشانیم و نیم ساعت دیگر به آن زمان می‌دهیم تا استراحت کند.

سه قاشق روغن زیتون را با پودر سیر، نعنا، ریحان، گشنیز و نمک، مخلوط می‌کنیم. با مایه‌ی به دست آمده، سطح خمیر را می‌پوشانیم. سینی را داخل فر با دمای 220 درجه‌ی سانتیگراد به مدت 25 دقیقه قرار می‌دهیم.

وقتی نان پخته شد، آن را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. روی سطح یکی از قسمت‌ها، برش‌های ژامبون مرغ را به همراه برگ‌‌های کاهو، هویج ورقه شده و سس کچاپ، می‌چینیم. بخش دوم نان را روی بخش اول قرار می‌دهیم و نان را به شکل دلخواه، برش می‌دهیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: tareekaa
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار