از رابطه بین خونریزی بینی و کولرهای آبی چه می‌دانید؟
کد خبر: ۷۷۶۷۹
تاریخ انتشار: 2017 June 28    -    ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
پدرام برقعی متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: در فصل تابستان به دلیل افزایش دما مویرگ‌های داخل بینی دچار پرخونی شده و با کوچکترین ضربه سطحی ترک می‌خورد که این مسئله سبب بروز خونریزی و عارضه خون دماغ در افراد می‌شود.

وی عنوان کرد: سطح داخلى بینى حاوى صد‌ها مویرگ خونى است که این مویرگ‌های داخل بینى بسیار ظریف و حساس هستند و عوامل مختلفى سبب پارگی و در نهایت خونریزى آن‌ها مى شود که در فصل تابستان به دلیل افزایش دمای هوا مویرگ های بینی برخی افراد حساس شده و در نهایت منجر به خونریزی خود به خودی می شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی تاکید کرد: در اثر خشک بودن هوا در فصل تابستان مخاط مویرگی بینی ترک می‌خورد و این مسئله باعث بروز خونریزی در افراد می‌شود.

وی ادامه داد: در فصل تابستان به دلیل استفاده افراد از کولر‌های آبی خونریزی بینی رخ می‌دهد و علت رشد قارچ‌های مختلف در کولر و انتقال آن به داخل مخاط بینی است که همین مسئله عارضه خون دماغی را در افراد به وجود می‌آورد.

برقعی تصریح کرد: استفاده از کولر‌های گازی به دلیل خشک بودن هوا و کاهش رطوبت محیط سبب خونریزی بینی در افراد می‌شود.

وی یادآور شد: به منظور پیشگیری از خونریزی بینی فرد باید در فصل گرما کمتر در معرض نور آفتاب قرار گیرد ، در صورتی که شخص ناچار به بیرون رفتن در هوای گرم است باید با استفاده از کلاه و سایه بان از سر خود محافظت کند.همچنین فرد برای خنک کردن خود نباید برای مدت زمان طولانی در معرض کولر قرار بگیرند. 
 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار