بنا بر دستورالعمل ۲۰۱۷ چه فشار خونی نیاز به درمان دارد ؟!
کد خبر: ۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار: 2017 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
در آخرین دستورالعمل که توسط کالج پزشکان امریکا و آکادمی پزشکان خانواده امریکا در سال۲۰۱۷ منتشر شده ذکر شده که در افراد بالای۶۰سال که بیماری دیگری ندارند فشار خون سیستولیک بالای ۱۵۰ میلیمتر جیوه نیاز به درمان دارویی دارد.
بنا بر دستورالعمل ۲۰۱۷ چه فشار خونی نیاز به درمان دارد ؟!به گزارش «تابناک با تو»؛ بالا بودن فشار خون بیماری شایعی است که در آن فشار خون موجود در شریان های بدن از حد مشخصی بالاتر است.
 
 
فشار خون بالا در حدود یک چهارم بالغین دیده میشود. فشار خون بالا از مهمترین علل وقوع سکته های قلبی و مغزی است و درمان آن به منظور پیشگیری از این دو بیماری بسیار مهم است.
 
 
 
فشار خون را به صورت دو عدد نشان میدهند. یک عدد بزرگتر که آن را فشار سیستولیک یا ماگزیمم میگویند که بطور طبیعی میانگینی حدود۱۲۰ میلیمتر جیوه دارد و نشان دهنده حداکثر فشار خون درون شریانی در موقعی است که قلب در انقباض کامل است و یک عدد کوچکتر که به آن فشار دیاستولیک یا مینیمم میگوسند و بطور طبیعی میانگینی در حدود۸۰ میلیمتر جیوه دارد و نشان دهنده فشار خون درون شریان ها در موقعی است که قلب بین دو انقباض شل شده است.
 
 
 
 
تاکنون اگر فشار خون سیستولیک یا ماگزیمم فردی از۱۴۰ میلیمتر جیوه بالاتر بود پزشک ها درمان دارویی را برای او شروع میکردند. حالا در آخرین دستورالعمل که توسط کالج پزشکان امریکا و آکادمی پزشکان خانواده امریکا در سال۲۰۱۷ منتشر شده ذکر شده که در افراد بالای۶۰سال که بیماری دیگری ندارند فشار خون سیستولیک بالای ۱۵۰ میلیمتر جیوه نیاز به درمان دارویی دارد.
 

البته این در صورتی است که در چند مرتبه معاینه همواره فشار خون در این حد باشد. باید توجه داشت که فشار خون بسیاری از افراد در مطب پزشک به طور کاذب ممکن است بالاتر از طبیعی شود. پس اندازه گیری فشار خون حتما باید در شرایط کنترل شده و در چند مرتبه صورت گیرد.

این دستورالعمل ها بعد از مطالعات زیاد بر روی تاثیرات مضر و مفید بالا و پایین بودن فشار خون صادر شده است.
 
 
منبع: iranorthoped
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار