کافی شاپی که چهل شغل برای معلولان ایجاد کرده است
کد خبر: ۷۷۴۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 25    -    ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کافی شاپ «بیتی و بوز کافی» (Bitty and Beau's Coffee) در ژانویه 2016 میلادی افتتاح شد. همه‌ی چهل کارمند این رستوران دارای سطحی از معلولیت و اختلالات رشدی از جمله سندروم دان، اوتیسم و فلج مغزی هستند. البته برای بیماری برخی از آنها، تشخیص رسمی و قطعی داده نشده است.

کافی شاپی که چهل شغل برای معلولان ایجاد کرده است اختصاصی «تابناک باتو» ؛ کافی شاپ و رستورانی در ایالت کارولینای شمالی در آمریکا، تمام کارمندان خود را از افراد معلول و دارای ناتوانی جسمی انتخاب کرده است تا به جهانیان نشان دهد که آنها نیز می‌توانند کار کنند.

کافی شاپ «بیتی و بوز کافی» (Bitty and Beau's Coffee) در ژانویه 2016 میلادی افتتاح شد. همه‌ی چهل کارمند این رستوران دارای سطحی از معلولیت و اختلالات رشدی از جمله سندروم دان، اوتیسم و فلج مغزی هستند. البته برای بیماری برخی از آنها، تشخیص رسمی و قطعی داده نشده است. این رستوران که در ویلمینگتون کارولینای شمالی واقع شده است، دو مدیر سالم و غیر معلول دارد.

کافی شاپی که چهل شغل برای معلولان ایجاد کرده است

خانم امی رایت (Amy Wright) که همراه با شوهرش، بن رایت (Ben Wright) این کافی شاپ را تأسیس کرده است، همیشه در آرزوی انجام کاری بود که بتواند برای معلولین و افراد ناتوان علی الخصوص برای دو فرزند خود به نام‌های بیتی (Bitty) 7 ساله و بو (Beau) 12 ساله که هر دوی آنها، دچار سندروم دان هستند، مثمر ثمر واقع شود. البته این کافی شاپ نیز به نام این دو نامگذاری شده است. امی توضیح داد که او و همسرش دارای دو فرزند مبتلا به سندروم دان به عنوان یک بیماری غیر شایع هستند که از این بابت نیز هیچگونه احساس ناحوشایندی ندارند و از این که از این دو کودک مبتلا به سندروم دان مراقبت می‌کنند، سپاسگزار خداوند هستند.

این خانم به واشنگتون پست گفت: «ما همیشه می‌گوییم که بلیط بخت آزمایی ما، دو بار برنده شده است. این چیزی است که همیشه دوست داریم، آن را بیان کنیم.»

امی پس از برگزاری کنسرت‌ها و گردهمایی‌های برخی از حامیان و جمع‌آوری کنندگان کمک‌های مالی، تصمیم گرفت تا با تأسیس رستوران «بیتی و بوز کافی» در مورد افراد ناتوان و معلول، آگاهی‌بخشی کند و به جامعه نشان بدهد که کافی شاپ خانوادگی آنها می‌تواند چه کارهایی را انجام دهد.

امی همچنین به واشنگتون پست گفت: «این تجربه‌ی ناب، حول محور افرادی می‌گردد که دچار اختلالات رشدی و ناتوانایی‌های ذهنی هستند، کارها را خودشان انجام می‌دهند و در خط مقدم این تجارت انجام وظیفه می‌کنند، نه اینکه در زیر زمین و یا انبار‌ها مشغول باشند. به نوعی یک پدیده‌ی خاص است. من نمی توانم روی هیچ روش دیگری به جز این روش فکر کنم.»

کافی شاپی که چهل شغل برای معلولان ایجاد کرده است

البته جامعه نیز به شدت از این کار استقبال کرد. کافی شاپ «بیتی و بوز کافی» در آغاز کار حدود 500 متر مربع وسعت داشت. این تیم به سرعت متوجه شد که مکان اولیه، گنجایش تجارت آنها ندارد و باید به مکانی بزرگتر انتقال پیدا کند و این کار نیز انجام شد.

امی اضافه کرد: «جامعه نیز از همان روز اول، ما را با آغوشی باز پذیرفت. فضا و محیط این کافی شاپ سرشار از انرژی مثبت و ابراز محبت است. چیزی که به شدت اهیمت دارد، این است که همه‌ی افراد، محترم و با ارزش شمرده می‌شوند.»

کافی شاپی که چهل شغل برای معلولان ایجاد کرده است

تیم کافی شاپ «بیتی و بوز کافی» در نظر دارند که مأموریت خود را به چارلستون در کارولینای جنوبی توسعه دهند. امی تصمیم ندارد تا پیش از تغییر دید و نگاه مردم نسبت به افراد ناتوان و معلول، دست از این کار بکشد.

امی گفت: «من فکر می‌کنم که باید به تعریف کردن داستان خودمان ادامه دهیم تا مردم در مورد افراد ناتوان و معلول به گونه‌ای دیگر، فکر کنند.»

تابناک باتو از شما دعوت می‌کند تا با تماشای این ویدیوی زیبا و دیدنی، سری به این کافی شاپ متفاوت بزنید و از جهانگردی در دنیای مجازی لذت ببرید.

هافینگتون پست

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
2
9
هموطنها یاد بگیرید نه اینکه معلولها رو طرد کنید
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
1
5
روز را خورشید می سازد روزگارش را ما
دوست عزیز من بجای نسخه پیچیدن برای هموطنها شما چه کاری برای معلولان کشیده اید.
هرکس به اندازه خود سهیم است...!!!!!!
ناشناس
|
United States
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
0
2
نیاز به یادگیری نیست سالمهاش اینجا بیکارن عزیز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار