روش درست اتو زدن انواع لباس‌
کد خبر: ۷۷۳۹۱
تاریخ انتشار: 2017 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مثل هر کار دیگری اتو زدن هم برای خودش قاعده و اصولی دارد که مثل همه چیزهای دیگر باید این یکی را نیز بیاموزیم (واقعا کسی هست که فکر کند روش اتو زدن لباس ابریشمی با دیگر لباس‌ها یکی است؟ از شما چه پنهان بعید نیست!)
روش درست اتو زدن انواع لباس‌

مثل هر کار دیگری اتو زدن هم برای خودش قاعده و اصولی دارد که مثل همه چیزهای دیگر باید این یکی را نیز بیاموزیم (واقعا کسی هست که فکر کند روش اتو زدن لباس ابریشمی با دیگر لباس‌ها یکی است؟ از شما چه پنهان بعید نیست!) بی‌سبب نیست اگر برای مثال لباس‌های پشمی ما بعد از اتو زدن چین و چروک می‌شوند و یا این که تک‌پوش‌های پلی‌استری ما وقتی اتو می‌شوند از قد و قواره می‌افتند. واقعا چرا؟

مطلبی که الان می‌خوانید چیزی نیست جز چند راهکار ساده و ابتدایی برای اتو زدن درست انواع لباس با این هدف که بعد از هر بار اتو زدن وقتی لباس را به تن می‌کنید حس روز اولی که آن را خریدید به شما دست بدهد!

لباس‌های پنبه‌ای

اتو زدن

Credit: Giadinhvietnam

بگذارید اتو خوب داغ شود. یعنی روی درجه‌ی آخر بگذارید. در حین اتو زدن ضمن این که از بخار آب استفاده می‌کنید به طور یک ریز و پیوسته آن دکمه‌ اتو را که آب را به صورت اسپری می‌پاشد فشار دهید تا سطح پارچه مرطوب و نمدار باشد.

لباس‌های کتانی

اتو زدن

Credit: The Spruce

بگذارید اتو خوب داغ شود. ضمن اتو زدن به طور همزمان هم از بخار و هم اسپری استفاده کنید. یادتان باشد که پارچه نباید کاملا خشک شده باشد. یعنی وقتی از روی بند برمی‌دارید باید نمدار باشد.

لباس‌های پشمی

اتو زدن

Credit: Consumerreports

میزان گرمای اتو را روی حالت متوسط قرار دهید. هنگام اتو زدن از بخار آب اتو استفاده کنید (اگر حس کردید که ممکن است گرمای اتو پارچه را خراب کند می‌توانید از پارچه واسط نمدار استفاده کنید).

لباس‌های ابریشمی

اتو زدن

Credit: Marcopolo

میزان گرمای اتو را روی کم بگذارید و لباس را پس از شستن و در حالی که هنوز اندکی نم دارد اتو بزنید. منتها بدون بخار یا اسپری آب. اگر نتیجه دلخواه را نگرفتید از پارچه واسط نمدار استفاده کنید.

لباس‌های پلی‌استر

اتو زدن

Credit: eBay

گرمای اتو باید روی حالت کم یا متوسط و پارچه باید مرطوب باشد. در صورت نیاز از اسپری آب هم استفاده کنید اما به هیچ وجه بخار نزنید. (بخار آب یا گرمای زیاد اتو می‌تواند سطح لباس پلی‌استری شما را براق پلاستیکی کند).

لباس‌هاس نایلونی

اتو زدن

Credit: Tasworkwear

اتوی خشک با حرارت پایین. بدون بخار آب اما اگر نیاز بود اسپری کنید.

لباس‌های آکریلیک

اتو زدن

Credit: wiseGEEK

اتوی خشک با حرارت کم. بدون بخار آب. اسپری آب در صورت نیاز.

 

لباس‌های توری

اتو زدن

Credit: Ilsejacobsen

اتوی خشک با حرارت پایین و با استفاده از پارچه واسط برای محافظت از لباس. بدون بخار یا اسپری آب.

لباس‌های مخمل

اتو زدن

Credit: Défilé de Styles

لباس‌های مخمل را هیچ گاه اتو نزنید. همان رطوبتی که دارد کافی است.

لباس‌های ترمه

اتو زدن

 

Credit: Suehillchildrenswear

مانند لباس‌های مخمل عمل کنید.

بنیتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار