اعداد نحس و شانس از کجا نشات گرفته اند
کد خبر: ۷۷۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
بعضی اعداد که به اعداد شانس و بدشانس شناخته شده اند برای خیلی معنا و مفهوم دارند. معنا و مفهومی که از افسانه های قدیمی یا داستان های مقدس نشات گرفته اند. این خرافه ها روی زندگی روزانه مردم تاثیر گذاشته و خیلی ها این اعداد را در برنامه ریزی مسافرت، خرید و بخت آزمایی ها در نظر می گیرند. در این جا با مشهورترین خرافه ها درباره اعداد آشنا شوید.

اعداد نحس و شانس از کجا نشات گرفته اند

عدد نحس ۱۳

این خرافه در بسیاری از نقاط دنیا رایج است و برای آن از واژه تریسکایدکافوبیا به معنای ترس از عدد ۱۳ استفاده می شود. ریشه این خرافه به اسطوره اسکاندیناویایی باز می گردد: در جشنی ۱۲ الهه شرکت داشتند و هنگامی که سیزدهمین مهمان وارد جشن می شود یکی از الهه ها می میرد و مصیبت ادامه پیدا می کند.
 
اعداد نحس و شانس از کجا نشات گرفته اند 

اعداد زوج و فرد

بعضی ها معتقدند اعداد زوج بدشانسی می آورند و اعداد فرد خوش شانسی. منطقی که در پس این خرافه هست این است که اعداد زوج بدشانسی می آورند چون قابل تقسیم هستند و این قدرت آن ها را کم می کند. اما اعداد فرد قابل تقسیم نیستند و همیشه قوی می مانند. بر اساس این خرافه خیلی ها یکی از گوشه های اسکناس را تا می کنند تا تعداد گوشه ها فرد شود.

عدد شانس ۱۲

همانطور که ۱۳ یکی از بدشانس ترین اعداد است ۱۲ نیز یکی از خوش شانس ترین اعداد شناخته شده است. یکی از دلایلی که این عدد را به خوش شانس ترین عدد معروف کرده این است که عدد ۱۲ به خوبی قابل تقسیم است. چنین عدد کوچکی به یک دوم، یک چهارم و یک سوم قابل تقسیم است. به اعتقاد خیلی ها عدد ۱۲ برنده روحیات مثبت است چون در مجاورت عدد ۱۳ قرار دارد.

عدد شانس ۳

عدد ۳ به چند دلیل عدد شانس است. ۱: یکی این واقعیت که زن و مرد با آوردن فرزند به یک واحد ۳ نفره تبدیل می شوند و همین واقعیت عدد ۳ را به یک عدد جادویی تبدیل کرده است. ۲: این عدد با سه گانگی مذهبی که در بسیاری از مذاهب یافت می شود نیز در ارتباط است. این سه گانگی در مسیحیت پدر، پسر و روح القدس است. در اسلام ۳ مکان مقدس و در مذهب پگان سه گانه زمین، دریا و هوا است که کره خاکی را ساخته است. یکی دیگر از باورها درباره عدد ۳ این است اگر دو بار شکست بخوری بار سوم موفق خواهی شد.

عدد ۹

عدد ۹ در بسیاری از نقاط دنیا به عدد شانس معروف است زیرا عدد ۳ به توان ۳ می شود ۹٫ به همین دلیل در بسیاری از ضرب المثل های انگلیسی عدد ۹ به کار گرفته شده است. به عنوان مثال وقتی می خواهند بگویند بسیار شاد و خرم هستم این جمله را به کار می برند (be on cloud nine) یا زمانی که فردی می خواهد بسیار شیک باشد می گویند (dressed to the nines) و موارد دیگر…

عدد ۱۷

در ایتالیا ۱۷ عدد بدشانسی است و در آمریکا عدد ۱۳٫ ایتالیایی ها عدد ۱۷ را به این شکل می نویسند (XVII) که دوباره به شکل (VIXI) بازسازی شده است. این کلمه را به دو شکل می توان در زبان ایتالیایی ترجمه کرد: من مرده ام، یا زندگی ام تمام شده. همانطور که آمریکایی ها از عدد ۱۳ فرار می کنند ایتالیایی ها هم در کارهای روزانه سعی می کنند از عدد ۱۷ دوری کنند. به عنوان مثال هنگام خرید، هنگام مسافرت و خیلی موارد دیگر…ناگفته نماند که عدد ۱۳ که در بسیاری از نقاط دنیا به عدد نحس معروف است در ایتالیا عدد شانس محسوب می شود.
 
 
ميهن پست
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
شاید هم ما ادمها با تخلیاتمون به بعضی چیزا قدرت میدهیم !!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار