انتقام‌گیری زن از همسر خود در فضای مجازی
کد خبر: ۷۷۱۲۸
تاریخ انتشار: 2017 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
رییس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری متهمی که با اجیر کردن فردی در فضای وب اقدام به هتک حیثیت شاکیان می کرد، خبر داد و گفت: متهم انگیزه خود را انتقام جویی از خانواده همسرش بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی انتظامی استان سمنان، سرهنگ صادقی کاشان ضمن اشاره به دستگیری یک زن سمنانی به اتهام هتک حیثیت همسر خود در فضای مجازی، افزود: براساس ماده ۷۴۵  قانون مجازات اسلامیهر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی در راستای شناسایی و دستگیری این متهم اظهار کرد: در پی وصول چندین فقره پرونده با موضوع ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت از طریق پیام رسان های موبایلی، بررسی موضوع در دستورکار این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: براساس مستندات و ادله های ارائه شده توسط شاکی مشخص شد فرد یا افرادی با ایجاد پروفایل هایی جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی پیام رسان اقدام به انتشار مطالب کذب بر علیه شاکی کرده و در همین زمان چندین پرونده دیگر با موضوع مشابه در این پلیس تشکیل و با توجه به اهمیت موضوع تیم ویژه ای از پرسنل مجرب برای ادامه رسیدگی پرونده تعیین شدند .

صادقی کاشان تصریح کرد : پس از اخذ مستندات و اظهارات و جمع آوری ادله های موجود، در نهایت با اقدامات تخصصی و عملیات پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه ارتباط با پرونده های مفتوحه را داشت و با اظهارات ضد و نقیض‌و بی‌گناه جلوه دادن خود قصد انحراف از مسیر تحقیقات مأموران را دنبال می کرد ولی با مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان خبره این پلیس به بزه ارتکابی معترف شده و بیان داشت با اجیر کردن فردی در فضای مجازی این اقدام مجرمانه را انجام داده است و هدف و انگیزه خود را انتقام جویی از خانواده همسر خود عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در پایان ادامه داد: با توجه به موضوع پرونده، تمام کاربران فضای مجازی باید به این نکته نگاه ویژه ای داشته باشند که انتشار مطالب خصوصی دیگران در فضای وب بدون رضایت، جرم تلقی می شود و شهروندان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و یا کاربران خاطی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس‌ www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش خود را ثبت کنند.
 
فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار