پسر سازنده ساختمان‌های شرق تهران اعتراف کرد
کد خبر: ۷۷۰۲۶
تاریخ انتشار: 2017 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
پسر پیمانکار سازنده ساختمان های شرق تهران که از اهالی ساختمان ها سرقت می کرد، شناسایی و دستگیر شد.
 
24 اردیبهشت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی وقوع یک فقره سرقت منزل به کلانتری ۱۰۲ پاسداران اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۴ تهران، پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "ساعت 19:30  پس از قفل کردن در ورودی منزل واقع در طبقه چهارم مجتمع مسکونی واقع در پاسداران – بوستان نهم، به همراه تمامی اعضای خانواده از خانه خارج و ساعت 23:30همان شب به منزل مراجعه کردیم؛ هیچگونه بهم ریختگی در داخل خانه وجود نداشت، اما همسرم در یک لحظه متوجه‌ مفقودی یک حلقه انگشتر برلیان خود شد.

برای پیدا کردن انگشتر همسرم در داخل خانه به جستجو پرداختیم که طی آن متوجه‌ی سرقت مابقی طلاجات داخل خانه (ده‌ها عدد سکه طلا) بهمراه مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجه نقد و مقادیری دلار و ارز شدیم.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت که در آن سارق یا سارقان بدون هرگونه تخریب درب ورودی و با استفاده از کلید وارد منزل مالباخته شده بودند، تحقیقات میدانی از دیگر ساکنان مجتمع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که سرقت‌های مشابه دیگری نیز از سایر واحدهای مسکونی انجام شده که در آن سرقت‌ها نیز دیگر مالباختگان بواسطه عدم بهم ریختگی وسایل داخل منزل، پس از گذشت چند روز متوجه سرقت طلاجات منزل خود شده بودند.

در تحقیقات از این مالباختگان، آن‌ها در اظهارات خود اعلام داشتند که دسته کلیدهایشان مفقود شده  یا آن‌ها را پشت درهای ورودی واحدهای خود جا گذاشته اند، اما با این وجود و بدون تعویض قفل در‌های ورودی، از کلیدهای یدک استفاده کرده اند.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چهار فقره سرقت ناموفق نیز به علت حضور ساکنان در خانه هایشان به وقوع پیوسته و در این چهار فقره سرقت، سارق یا سارقان با اطلاع از حضور ساکنین به سرعت از محل ناپدید شده اند.

در دو مورد از این چهار فقره سرقت ناموفق، ساکنان اعلام داشتند که متوجه‌ باز شدن در منزلشان با کلید شدند، اما سارق با اطلاع از حضور آن‌ها در خانه به سرعت منزل آن‌ها را ترک کرده و نگهبان مجتمع نیز از تردد فرد یا افراد غریبه اظهار بی اطلاعی کرده است.

در شرایطی که شواهد اولیه از  فرضیه‌ی مشارکت نگهبان مجتمع در سرقت‌ها داشت، اما در تحقیقات سومین سرقت ناموفق، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که نگهبان مجتمع نقشی در انجام سرقت‌ها از داخل مجتمع نداشته است؛ دختر یکی از ساکنان واحد‌ها در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۲۰: ۰۰ با دوستم در منزل در حال درس خواندن بودیم که ناگهان متوجه صدای انداختن کلید در درب ورودی خانه شدم؛ به آرامی به پشت درب مراجعه و از طریق چشمی، مرد جوانی را دیدم که در حال امتحان کردن کلیدهای همراهش برای گشودن دربورود منزلمان بود؛ به سرعت در را باز کردم که این جوان با مشاهده من به طبقات پایین متواری شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در بررسی افراد مرتبط با مجتمع مسکونی اطلاع پیدا کردند که فرزند سازنده‌ ساختمان به نام مصطفی۳۶ ساله از مجرمان سابقه داری است که پیش از این دو بار به اتهام ورود به عنف و تهدید دستگیر و روانه زندان شده است.

با تمرکز تحقیقات روی مصطفی، خانمی که از چشمی در موفق به دیدن سارق شده بود وی را مورد شناسایی قرار داد؛ بلافاصله هماهنگی لازم با بازپرس پرونده انجام و  متهم در محل سکونتش دستگیر و در بازرسی از منزل وی بیش از ۲۵ دسته کلید کشف شد.

پسر سازنده ساختمان از اهالی سرقت می کرد/ اعتراف دزد جوان به سرقت از چند واحد
مصطفی در تحقیقات اولیه صراحتا به انجام تمامی سرقت‌ها از مجتمع مسکونی اعتراف و اظهار داشت:در بعضی موارد دسته کلید هایی را که پشت در جا مانده برداشته و پس از چند روز سرقت خود را انجام می‌دادم، اما در بیشتر سرقت‌ها، در زمان تحویل ملک به مالباختگان یک عدد از کلیدهای ورودی واحد‌ها را برای خود بر می‌داشتم و پس از مدتی، در فرصتی مناسب اقدام به سرقت طلاجات و وجوهات نقد داخل منازل می‌کردم.

در ادامه رسیدگی به پرونده، خریدار طلاجات مسروقه در منطقه نارمک شناسایی، کارآگاهان به یک مغازه طلافروشی در نارمک مراجعه کردند؛ مالک طلافروشی ضمن شناسایی متهم صراحتا اعلام کرد که مقادیری طلا و جواهرات را از متهم خریداری  اما از مسروقه بودن آن‌ها اطلاع نداشته است.

مالک طلافروشی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با توجه به اینکه مصطفی و خانواده اش را می‌شناسم و او و خانواده اش از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستند، به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که او اقدام به فروش طلا و جواهرات مسروقه به من کرده باشد.

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترف صریح متهم به انجام تمامی سرقت ها از مالباختگان ، تحقیقات برای کشف و استرداد سایر طلاو جواهرات مسروقه و همچنین شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.
 
 
ميزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار