پدیده های طبیعی عجیب و زیبا در مناطق سرد دنیا + تصاویر
کد خبر: ۷۷۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
رویاهای سرد طبیعت؛
دونات های برفی وقتی شکل میگیرند که گلوله های برفی با حرکت باد روی برف ها میچرخند و بزرگ و بزرگ تر میشوند، اما لایه های داخلی آن به دلیل ضعیف بودن بعد از چند دور چرخیدن فرو ریخته و گِرده های برف شبیه دونات های بامزه ای میشوند که ...
پدیده های جوی عجیب در مناطق سرد دنیااختصاصی «تابناک با تو»؛ هوا تا حدودی گرم شده و رفتن زیر آفتاب و هوای باز عرق آدم را در می آورد، با این حال به نظر می رسد یک گزارش از پدیده های طبیعی که در مناطق سرد دنیا اتفاق می افتند بتواند مثل یک لیوان آب خنک حالمان را جا بیاورد، پس با گزارش برفی ما همراه باشید و لذت ببرید.

پدیده های طبیعی عجیب در مناطق سرد دنیا

دونات های برفی؛ روی لایه های نرم و سفید برف

دونات های برفی وقتی شکل میگیرند که گلوله های برفی با حرکت باد روی برف ها میچرخند و بزرگ و بزرگ تر میشوند، اما لایه های داخلی آن به دلیل ضعیف بودن بعد از چند دور چرخیدن فرو ریخته و گِرده های برف شبیه دونات های بامزه ای میشوند که در یک فضای سفید پر برف به چشم میخورند. اندازه ی دونات های برفی می تواند از اندازه ی یک توپ تنیس تا اندازه ی یک ماشین متفاوت باشند.  این پدیده ی جوی بیشتر در مناطق سرد آمریکای شمالی و اروپا دیده میشود.
 
گل شبنم یخی؛ خیلی شاعرانه و رمانتیک

گل شبنم یخی چگونه شکل می گیرد؟! اگر بخواهیم به بیان ساده توضیح بدهیم به این شکل است که آب درون ساقه ی برخی گل ها و گیاهان بر اثر سرما بیرون می زند و یخ می زند و به شکل های مختلف پیچ در پیچ، حلقه در حلقه و مارپیچ و... در می آید. آنقدر لطیف و زیبا هستند که به نظر می رسد طبیعت هم گاهی شعر می گوید.
 
 
گل های یخ زده ی آب های شور؛ قلمروی جادویی سرزمین های سرد
 
این گل های یخ زده که بر روی سطح دریا به چشم میخورند، در مرز بین هوای سرد و آب دریا به وجود می آیند، و زمانی شکل می گیرند که هوا در مقایسه با سطح دریا سردتر باشد و این گل های یخی مثل یک جادو یکی یکی روی سطح دریا ظاهر شده و صحنه های شگفت انگیزی را رقم می زنند. درون این گل های یخ زده باکتری های خاصی زندگی می کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
12
جل الخالق
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار