دستگیری قاتل مرد دلار فروش خیابان فردوسی+عكس
کد خبر: ۷۶۸۲۱
تاریخ انتشار: 2017 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
 عامل جنایت خیابان فردوسی که با شلیک چندین گوله اقدام به کشتن مرد دلار فروش کرده بود، در مخفیگاهش در شهر محمدیه دستگیر شد.

ساعت 09:15 مورخه 1396/01/06 و از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به کلانتری ۱۲۹ جامی اعلام شد که راننده یک دستگاه خودرو پراید، پس از ایجاد یک تصادف زنجیره‌ای با چند خودرو پارک شده در خیابان خارک و در حالی که مأموران راهور و شهروندان پیش از آن فردی مجروح را از داخل خودرو پرایدش خارج کرده بودند، با تهدید اسلحه از محل متواری شده است.


تحقیقات اولیه از فرد مجروح داخل خودرو:

مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی در تحقیقات اولیه از فرد مجروح به نام "علیرضا. ص" (متولد ۱۳۴۲) که از ناحیه شکم و سینه مورد اصابت 5 گلوله قرار گرفته بود اطلاع پیدا کردند که فرد متواری به شیوه‌ی مسلحانه قصد سرقت وجوهات نقد همراه این شخص را داشته است که طی درگیری در داخل خودرو، راننده پراید اقدام به شلیک چند گلوله و مجروح نمودن او کرده است.


پرونده مقدماتی در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
قاتل مرد دلار فروش


تحقیقات میدانی:
برابر تحقیقات میدانی از شاهدان صحنه تصادف در خیابان خارک، ساعت ۰۹:۰۰ مورخه 1396/01/06 یک دستگاه خودرو پراید به شماره انتظامی ایران ۶۸ / *** ج. ۱۸ با دو سرنشین، پس از انحراف از خیابان با چندین خودرو پارک شده در محل تصادف زنجیره‌ای می‌کند که گشت راهور با مشاهده صحنه اقدام به تعقیب خودرو مذکور کرده و نهایتا خودرو پراید مذکور طی یک تصادف شدید با یک دستگاه خودرو پراید پارک شده در حاشیه‌ی خیابان متوقف می‌شود؛ برابر اظهارات شاهدان، راننده پراید (مردی حدودا ۴۵ ساله، قد بلند، قوی هیکل و با مو‌های سفید) پس از پیاده شدن از خودرو پراید و در حالیکه یک قبضه اسلحه کمری در دست داشته اقدام به تهدید شهروندان می‌کند که مأمورین راهور با مشاهده فرد مسلح و در مرحله نخست اقدام به خلح سلاح و گرفتن اسلحه کمری از این شخص می‌کنند.

برابر مشاهدات شاهدان صحنه، راننده پراید پس از خلع سلاح شدن از سوی مأموران راهور، با کاتر (cuter) تهدید به خودزنی و زدن شاهرگ گردنش می‌کند که مأموران سعی در آرام کردن او می‌کنند؛ همزمان سایر شهروندان حاضر در محل با مشاهده فرد مجروحی بر روی صندلی سرنشین خودرو که به شدت دچار خونریزی از ناحیه شکم و سینه شده بود، اقدام به خارج کردن این شخص از داخل پراید کرده و موضوع را به مأموران راهور اطلاع می‌دهند؛ در همین زمان، راننده پراید که با تهدید به خودکشی مانع از نزدیک شدن مأموران به خود شده بود اقدام به بیرون آوردن اسلحه کمری دیگری از زیر صندلی پراید کرده و نهایتا با تهدید به شلیک، با پراید خود از محل متواری می‌شود.


اظهارات مرد دلار فروش:

کارآگاهان پلیس آگاهی با مراجعه به بیمارستان امام خمینی(ره) به تحقیق از مرد دلار فروشی پرداختند که بنا بر نظریه تیم پزشکی مورد اصابت ۵ گلوله از ناحیه شکم و سینه قرار گرفته بود؛ وی قبل از انتقال به اتاق عمل در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:" به صورت سرپایی و در محدوده میدان فردوسی و چهارراه استانبول اقدام به خرید فروش دلار و ارز می‌کنم. [ در مورخه 1396/01/06]در حاشیه‌ی خیابان فردوسی ایستاده بودم که یک دستگاه پراید در مقابل من توقف کرد و راننده آن ضمن معرفی خود به عنوان مأمور پلیس و در حالی که بی سیم و دستبند همراه داشت از من خواست تا سوار ماشین او شوم؛ پس از سوار شدن به ماشین، راننده شروع به حرکت کرد و همزمان از من خواست تا دلار و ارز‌های خود را جهت بررسی در اختیارش بگذارم؛ من که به این شیوه‌ی تحقیق و درخواست راننده‌ی پراید مشکوک شده بودم، از وی درخواست کارت شناسایی کردم، اما ناگهان او اسلحه کمری را از زیر لباسش خارج و شروع به تهدید من کرد؛ دیگر اطمینان پیدا کرده بودم که این شخص مأمور نیست و قصد سرقت وجوهات نقد و پول هایم را دارد؛ با او درگیر شدم که ناگهان گلوله اول شلیک شد و به من برخورد کرد؛ خودم را به روی دستی که اسلحه سارق در آن بود انداختم و همین موضوع باعث شد تا اسلحه از دست سارق خارج شده و زیر صندلی بیافتد. درگیری ما در حالی ادامه داشت که ماشین همچنان حرکت می‌کرد؛ در حالیکه تصور می‌کردم راننده‌ی پراید مجبور به توقف خواهد شد، اما ناگهان او با اسلحه‌ی دوم خود چند گلوله دیگر به من شلیک کرد؛ دیگر توان مقاومت نداشتم و تنها در آخرین حرکت توانستم فرمان پراید را به صورت کامل به سمت راست بچرخانم که پس از آن خودرو با صدا و تکان شدیدی متوقف شد ".


ادامه رسیدگی به پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی:

در مورخه 1396/01/16مرد دلار فروش به علت شدت جراحات وارده و اصابت گلوله به نقاط حساس سینه و شکم، با وجود انجام اقدامات و مراقبت‌های پزشکی فوت کرد؛ پرونده با با صدور عدم صلاحیت از شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به دادسرای امور جنایی (۲۷ تهران) ارسال می‌شود.

با تشکیل پرونده سرقت مسلحانه منجر به جنایت و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


آغاز تحقیقات پلیسی تا لحظه دستگیری متهم:

برابر اطلاعات پرونده، کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که دو فقره سرقت مسلحانه مشابه دیگر نیز در اواخر سال ۱۳۹۵ و دقیقا به همین شیوه و شگرد توسط راننده یک خودرو پراید انجام شده؛ همچنین برابر تحقیقات انجام شده مشخص شد که شماره بدست آمده از پراید متواری شده از خیابان خارک نیز متعلق به یک دستگاه سواری دیگری است که پلاک آن دارای سابقه سرقت است.

در چنین شرایطی، اقدامات ویژه و تخصصی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی راننده پراید به نام "حمیدرضا. ر" (متولد ۱۳۶۰) شدند؛ با رؤیت تصویر این شخص به دو دلارفروشی که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند و همچنین شاهدان صحنه جنایت، همگی آن‌ها به صورت کامل و دقیق موفق به شناسایی این فرد به عنوان سارق مأمورنما شدند.

کارآگاهان با اطمینان از انجام تمامی این سرقت‌ها و همچنین ارتکاب جنایت توسط "حمیدرضا. د" به محل سکونتش در شهرستان البرز رفته و در تحقیقات نامحسوس پلیسی اطلاع پیدا کردند که او از محل سکونتش در شهر کرج متواری شده است.

عملیات دستگیری قاتل مسلح

در ادامه اقدامات ویژه پلیسی، سرانجام مخفیگاه "حمید رضا. د" در شهرستان قزوین – شهر محمدیه شناسایی و کارآگاهان اداره دهم با اخذ نیابت قضایی، در ساعت ۱۳:۰۰ مورخه 1396/03/27 به شهر محمدیه اعزام شدند.


کارآگاهان اداره دهم با اطلاع از مسلح بودن "حمیدرضا. ش"، مخفیگاه وی را به محاصره در آورده و سرانجام در ساعت ۱۷:۰۰ مورخه 1396/03/27 عملیات دستگیری آغاز شد.


با ورود کارآگاهان به داخل مخفیگاه "حمیدرضا. ش"، وی قصد بکارگیری سلاح خود را داشت، اما قبل از هرگونه اقدامی در این خصوص، کارآگاهان مانع از رسیدن وی به اسلحه شده؛ با این وجود متهم با استفاده از قدرت بدنی بالای خود قصد درگیری با کارآگاهان و استفاده از سلاح سرد را داشت که نهایتا مهار و دستگیر می‌شود؛ در بازرسی از مخفیگاه "حمیدرضا. ش" نیز یک قبضه اسلحه کمری، شوکر، گاز اشک آور و همچنین تعدادی زیادی پلاک‌های خودرو کشف می‌شود.


متهم در همان تحقیقات اولیه عنوان داشت که پس از اطلاع از موضوع مرگ مرد دلار فروش از طریق اخبار حوادث، از محل سکونتش در شهرستان البرز به شهرستان قزوین – شهر محمدیه متواری شده و اطمینان داشته که به هیچ عنوان پلیس موفق به دستگیری او نخواهد شد.


سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ارتکاب جنایت و قتل مرد دلارفروش و همچنین انجام دو فقره سرقت مشابه در پوشش مأمور پلیس از دو دلار فروش دیگر اعتراف کرد.


سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، در پایان این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت مسلحانه‌ی منجر به جنایت و دیگر اقدامات مجرمانه اش، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و همچنین رسیدگی به دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار