ماجرای آزاد شدن خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس
کد خبر: ۷۶۸۱۷
تاریخ انتشار: 2017 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در واکنش به ادعای آزاد شدن استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس، توضیحاتی ارائه داد.

دکتر بهروز جنت گفت: جداسازی گوشت مرغ به روش مکانیکی روشی معمول در دنیا است و برای جلوگیری از ۱۰ تا ۱۵ درصد گوشت باقی مانده در لابه لای استخوان ها  بکار می رود.

وی افزود: ما قبلا  به دلیل سوءاستفاده هایی که برخی تولید کنندگان به ویژه زیرپله ای ها انجام می دادند، با آن مخالف بودیم و اعلام هم کرده بودیم که تا یقین به سلامت آن حاصل نکنید، ممنوعیت بر جای خواهد ماند.

جنت گفت: در حال حاضر  با اصلاحیه ای که در نظر گرفته ایم و مقرر کرده ایم که جداسازی گوشت باید در واحد تولیدی سوسیس و کالباس انجام شود، دیگر خمیرمرغ خارج از واحدها که زیر نظر ما و مسئولین فنی ما و نظارت های دوره ای و سر زده ما هستند، نمی‌تواند در جای دیگری تولید شود و به واحد تولیدی سوسیس و کالباس حمل شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: به طور کلی اصلاحیه این ضوابط با شرایط ویژه تایید شده است به این معنا که پاره ای از ممنوعیت‌ها  برای استفاده از خمیر مرغ همچنان برقرار است.
 
 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار