جشنواره شناسایی ایده‌های برتر دانشجویان
کد خبر: ۷۶۸
تاریخ انتشار: 2015 May 20    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
نخستین جشنواره ایده‌های بر‌تر در خصوص شناسایی ایده‌های جدید و استفاده از فرصت‌های ایده‌پردازی دانشجویان، توسط مرکز رشد واحدهای فناوری با همکاری بسیج دانشجویی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: این جشنواره در موضوعات فناوری نانو، اپتیک و فتونیک، مواد پیشرفته، الکترونیک، کنترل، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید، انرژی، هوا و فضا، فناوری زیستی و صنایع دریایی برگزار شد.

مهدی قاسمی کاکرودی افزود: در این جشنواره ۶۵ ایده مورد بررسی قرار گرفت که سعی کرده‌ایم با حمایت مالی از ایده‌های برگزیده سه تیم بر‌تر و استقرار آن‌ها در مرکز رشد دانشگاه همچنین معرفی ایده‌های بر‌تر تیم‌های چهارم تا دهم به اهالی صنعت برای تجاری‌سازی، صاحبان ذهن خلاق و ایده‌پرداز را به سمت کاربردی شدن هدایت کنیم.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی ایده‌ها با قابلیت تجاری‌سازی، شناسایی افراد خلاق، تشویق و تقویت ذهن‌های نوآور و ترویج ایده‌پردازی عنوان کرد و گفت: همچنین برای آشنا شدن با روال تبدیل ایده به تجاری‌سازی، کارگاه آموزشی ایده تا محصول، با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش بنیان ۳۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد که در این کارگاه از اهالی صنعت همچنین از پیشکسوتان عرصه علم و صنعت همچون رئیس پارک‌های علم و فناوری پردیس تهران، تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان در کشور و... دعوت به عمل خواهد آمد.

کاکرودی یادآور شد: در این جشنواره دو روزه پس از بررسی و داوری ایده‌ها توسط کمیته داوران، در ‌‌نهایت از ۱۰ ایده بر‌تر تقدیر به عمل آمد.
 منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار