«دیوار مهربانی» به غزه رسید +عکس
کد خبر: ۷۶۷۹۳
تاریخ انتشار: 2017 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
«انس» جوان 23 ساله فلسطینی که ایده دیوار مهربانی را در غزه پیاده کرده، گفت: این ایده را از برادرش که ساکن لبنان است گرفته و طرح دیوار مهربانی پس از انتشار در چند کشور دنیا مانند ایران، پاکستان، چین، هند و برخی کشورهای عربی مانند کویت و دبی و لبنان، این بار به نوار غزه در فلسطین راه پیدا کرده است. دیوار مهربانی راهی برای کمک به نیازمندان است بدون اینکه لطمه ای به کرامت آنها وارد کند.

در کنار دیوار مهربانی غزه، عبارت هایی همچون «ما همه برادریم»، «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار»، «همسایه به درد همسایه می خوره» و.. به زبان عربی عامیانه نقش بسته است.
 
دیوار مهربانی

انس می گوید که دیوار مهربانی متعلق به همه است و بدون وجود فروشنده در تمام 24 ساعت شبانه روز فعالیت دارد. افراد نیازمند می توانند لوازم مورد نیاز خود را بدون اطلاع دیگران از این مکان تهیه کنند.

ایده دیوار مهربانی اگرچه تنها سه روز است که به غزه راه پیدا کرده اما در همین مدت کوتاه با استقبال بالای مردم و رهگذران روبرو شده و توجه مردم را به خود جلب کرده است.

«ام محمد» یکی از رهگذارانی است که با توقف در مقابل دیوار، اجناس و لباس های آویزان شده از دیوار را برانداز می کند و می گوید: اگر به خاطر مریضی شوهر و وضع نابسامان اقتصادی نبود مجبور نمی شدم برای تهیه مایحتاج خانه و بچه ها به این دیوار روی آورم.

زن چهل و اندی ساله در حالی که مانتویی از دیوار برمی دارد ادامه می دهد: این مانتو برای دخترم مناسب است. دو روز پیش از من خواست برای عید فطر لباس نو برایش بخرم. حتما خیلی خوشحال می شود.

ام محمد خواستار طرح های خیریه و اقدامات انسان دوستانه بیشتری در نوار غزه شد تا از این طریق باری از دوش مردم بی بضاعت و خانواده های فقیر برداشته شود.

به گزارش بانک جهانی، شهر غزه با داشتن 60 درصد فقیر، رتبه سوم جهانی را به خود اختصاص داده است. همچنین بیکاری در نوار غزه به حدود 43 درصد رسیده است و بسیاری از مردم با کمک های دریافتی از موسسه بین المللی اونروا امرار معاش می کند. ش 
 
ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار