تعداد مشترکان موبایل در دنیا 5 میلیاردی شد
کد خبر: ۷۶۷۳۰
تاریخ انتشار: 2017 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
به گزارش GSMA تعداد مشترکان موبایل در سراسر جهان به بیش از 5 میلیاردیعنی دو سوم جمعیت کل جهان رسیده است و این میزان بالایی است.
 
 تعداد مشترکان موبایل در دنیا به ۵ میلیارد نفر رسید

اوایل سال میلادی جاری GSMA اقدام به انتشار گزارشی مبنی بر پیش بینی وضعیت اقتصاد موبایل در سال ۲۰۱۷ میلادی کرد و در این گزارش آورد که تعداد مشترکان موبایل در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵ میلیارد نفر خواهد رسید و حالا بر اساس آمرهای منتتشر شده تعداد مشترکان موبایل در سراسر دنیا به ۵ میلیارد نفر رسیده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی نهاد معتبر مخابراتی GSMA، در حال حاضر حدود دو سوم از جمعیت سراسر جهان یعنی حدود ۵ میلیارد نفر برای ارتباط با یکدیگر از سرویس‌های کمپانی‌های ارائه دهنده خدمات موبایلی (اپراتورهای تلفن همراه) استفاده می‌کنند که نشان از نفوذ بسیار بالای این همراه دوست داشتنی در زندگی این روزهای اکثر انسان‌ها در دنیا دارد.

جالب است بدانید که رشد بزرگ و سریع صنعت موبایل و تعداد مشترکان تلفن همراه در چند سال اخیر بسیار آشکار و روشن بوده است؛ در واقع تعداد مشترکان فعال و منحصر به فرد موبایل تا چهار سال گذشته فقط حدود یک میلیارد نفر بودند اما امروزه این ارقام به دلیل افزایش ضریب نفوذ این محصول دوست داشتنی به بیش از ۵ میلیارد نفر رسیده است.

مدیر کل GSMA، متز گرانرید در رابطه با رشد تعداد مشترکان موبایل و رسیدن به تعداد ۵ میلیون مشترک موبایل در سراسر جهان، گفت: «موبایل امروزه یک پلتفرم جهانی است که امکان اتصال افراد به یکدیگر و از همه مهمتر از آن قرصت‌های اجتماعی و اقتصادی بسیار مناسبی را در اختیار شهروندان در سراسر  دنیا قرار داده است.»

پیش‌ بینی‌های موسسه GSMA صحت پیدا کرده است چرا که رشد کاربران موبایل در بازارهای آسیایی از جمله کشور  پر جمعیت هند نسبت به سایر نواحی جهان بیشتر شده است و در حقیقت  حدود ۵۵ درصد از مشترکان موبایل جهان در منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه هستند که نشان از ضریب نفوذ بالای این منطقه دارد. آمار دقیق تعداد مشترکان موبایل در سرتاسر جهان به شرح زیر است:
 
 تعداد مشترکان موبایل در دنیا به ۵ میلیارد نفر رسید

موسسه GSMA پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۰ تعداد کل مشترکان موبایل همچنان افزایش پیدا کند و رقم ۵ میلیارد مشترک به ۵.۷ میلیارد مشترک افزایش پیدا کند. همچنین باید گفت که نفوذ مشترکان در کشور هند به عنوان یک کشور با جمعیت بسیار زیاد کم بوده است و انتظار می‌رود تا تعداد مشترکان این کشور تا سال ۲۰۲۰ حدود ۳۱۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند. 
 
تكرا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار