عجیب‌ترین کشفیات روی زمین +عكس
کد خبر: ۷۶۷۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
شاید زمین برای بعضی ها کسل کننده ترین مکان زندگی باشد اما با تمام اسراری که در درون خود مخفی کرده است سورپرایزهای زیادی برای ما انسان ها دارد که با کشف آن ها به داستان های شگفت انگیزی پی برده می شود.

در این جا چندین نمونه از کشفیات آمده که به یاد می آورد زمین تا چه اندازه جالب و پر از رمز و راز است.
 
راز کتاب خطی اسرارآمیز وینیچ

این کتاب خطی مصور که به وینیچ معروف است هیچ منبع مشخصی ندارد. قسمت هایی از این کتاب هرگز ترجمه و فهمیده نشده است. اما زبان شناسان و متخصصان سعی دارند که مفهوم این نوشته ها را بفهمند. گروهی معتقدند این متن ها به یک گویش محلی قدیمی مرتبط است اما گروهی نیز آن را متعلق به زبان آسیایی می دانند. مورخان منشاء تاریخی این کتاب را متعلق به قرن ۱۵ می دانند.

عجیب‌ترین کشفیات روی زمین
 


چنگال بزرگ پرنده موآ

حدود ۳۰۰۰ سال این یادگار از غارهای کوه اوون نیوزیلند یافت شده است. این چنگال متعلق به پرنده ای است که حدود ۵۰۰۰ سال پیش نسلش منقرض شده است.

عجیب‌ترین کشفیات روی زمین
 


تونل عصر سنگی، اروپا

این تونل های زیرزمینی که تاریخ آن ها به زمان قبل از میلاد مسیح باز می گردد در چندین منطقه اروپا یافت شده است. به دلیل شباهت زیاد ساختار این تونل ها به هم مرتبط است. به گفته باستان شناسان این مکان های زیرزمینی برای سفر در زمان جنگ در یک زمان مشخص ساخته شده اند.

عجیب‌ترین کشفیات روی زمین
 


موهنجو دارو، پاکستان

این شهر قدیمی در بیابانی در پاکستان ساخته شده است و به زمان ۲۵۰۰ قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این شهر در سال ۱۹۲۰ کشف شد و نشانه های سازمان اجتماعی، سیستم زه کشی و برنامه ریزی های شهری نشان می دهد که در زمان خودش شهری بسیار پیشرفته بوده است.

عجیب‌ترین کشفیات روی زمین
 


بنای تاریخی یوناگونی، ژاپن

بنای تاریخی یوناگونی در زیر آب های جزیره ریوکیو ژاپن بنایی است هرم شکل با پله های بسیار پهن با زاویه قائمه. این بنا در سال ۱۹۸۷ توسط غواصان کشف شده است و قدمت آن به ۱۰ هزار سال بازمی گردد. این که این بنا چرا در زیر زمین ساخته شده هنوز کشف نشده است.

عجیب‌ترین کشفیات روی زمین
 


تپه گوبکلی، ترکیه

این مکان که قدمت آن به قبل از میلاد مسیح باز می گردد دارای ستون های سنگی و مکانی مقدس برای عبادت بوده است. این مکان یه هیچکدام از ادیان اصلی مربوط نمی شود و کاربرد ستون های سنگی هنوز مشخص نشده است.

عجیب‌ترین کشفیات روی زمین
 


ساکسایوامان، پرو

شهر باستانی ساکسایوامان در نزدیکی شهر کوزکوی پرو قرار گرفته است. یکی از نکته های جالب این شهر باستانی دیوارهای سنگی هستند که بدون هیچ ملاتی ساخته شده اند و در تمام این مدت سنگ ها تکان نخورده اند.

عجیب‌ترین کشفیات روی زمین
 


لوله های بایگونگ

لوله های بایگونگ در نگاه اول شباهت زیادی به یک اثر هنری مدرن می مانند. این لوله ها که در کوه بایگونگ در چین قرار دارند قدمت ۱۵۰ هزار ساله دارند. جنس این لوله ها از آهن و ۳۰ درصد دی اکسید سیلیکون است. دانشمندان هنوز نتوانسته اند کشف کنند زمانی که هیچ ابزار پیشرفته ای در دست بشر نبوده است چگونه توانسته اند این لوله های عظیم را بسازند.

عجیب‌ترین کشفیات روی زمین
 


پیورا چیلنسیس سنگ خوراکی

پیورا چیلنسیس صخره ای است خوراکی که به صخره زنده معروف است. درون این سنگ ها بافتی گوشتی وجود دارد که بومیان پرو سال هاست از گوشت لذیذ آن مصرف می کنند.
 
عجیب‌ترین کشفیات روی زمین 
بدونيم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
6
2
جالب نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
5
اون لوله ها و صخره زنده خیلی عجیب بودند میتونید اطلاعات بیشتری بدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار