امپراطور کوزکو وارد می شود...
کد خبر: ۷۶۶۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
تمام حاشیه های یک خنداننده؛
این گزارش دو وجه دارد؛ روی نخست شایعه ای است که درباره سرنوشت سیده زینب موسوی شرکت کننده مسابقه «خنداننده شو» شکل گرفته و روی دیگر به کاراکتر امپراطور کوزکو اختصاص دارد. احتمالا این نام برای تان آشناست؛ او در تلگرام کانالی دارد و به تناوب استندآپ به اشتراک می گذارد.
امپراطور کوزکو وارد می شود...
به گزارش «تابناک با تو»؛ سیده زینب موسوی که با کاراکتر امپراطور کوزکو به شهرت رسیده یکی از شرکت کنندگان مسابقه «خنداننده شو» است. آیا او واقعا به خاطر استندآپ های مجازی اش از راهیابی به دور بعد باز می ماند؟ خبرهای در گوشی می گویند بله. تصمیم رامبد جوان و دوستان چیست؟

این گزارش دو وجه دارد؛ روی نخست شایعه ای است که درباره سرنوشت سیده زینب موسوی شرکت کننده مسابقه «خنداننده شو» شکل گرفته و روی دیگر به کاراکتر امپراطور کوزکو اختصاص دارد. احتمالا این نام برای تان آشناست؛ او در تلگرام کانالی دارد و به تناوب استندآپ به اشتراک می گذارد. چادر به سر است، تنها بینی و بخشی از گونه اش دیده می شود و چهره اش تا پیش از «خندوانه» رونمایی نشده بود. با لهجه قمی حرف می زند و با اتفاقات روز شوخی می کند. همین سبقه «ظاهرا» برایش گران تمام شده و شایعه ای شکل گرفته تا «اتوماتیک» از مسابقه خارج شود.

 امپراطور کوزکو وارد می شود...
 
رونمایی از امپراطور کوزکو

مسابقه «خنداننده شو» برنامه «خندوانه» فرصتی پیش روی سیده زینب موسوی گذاشت تا استعدادش را به طور جدی محک بزند. در مرحله مقدماتی درخشید و در جمع 16 نفره قرار گرفت. اجرای پنجشنبه شب او با استقبال مواجه شد و حالا که دور اول مسابقه به پایان رسیده و نیز با توجه به محبوبیت پیشین او، شانس عبور سیده زینب موسوی از این مرحله بالاست. او تا پیش از این علاقه ای به انتشار تصویر از خود نداشت اما چندی پیش تمرین گروه شان در «خنداننده شو» را به اشتراک گذاشت.

پنجشنبه بعد از مسابقه و برای بالا بردن آرا، فیلم اجرای استندآپ را در کانال «امپراطور کوزکو» بارگذاری کرد تا به طور رسمی چهره اش دیده شود.

شایعه حذف اجباری

برای خبرنگار جماعت خبرهای در گوشی در طول روز به وفور یافت می شود. قاعدتا مبنا این است که برای اطلاع از صحت و سقم آن به منبع مورد وثوق رجوع کنیم. درباره شایعه حذف اجباری سیده زینب موسوی از مسابقه «خنداننده شو» سراغ علی احمدی تهیه کننده «خندوانه» رفتیم.
 
تماس گرفتیم و پیامک فرستادیم اما موفق به برقراری دیالوگ نشدیم. تماس مجدد هم در آخرین لحظه تنظیم گزارش افاقه نکرد... اگر کانال تلگرامی «امپراطور کوزکو» را دیده باشید احتمالا می دانید دلیل شکل گیری شایعه حذف موسوی از «خواننده شو» چیست. شیوه استندآپ خانم موسوی به مذاق خیلی ها خوش می آید، نکات بامزه ای در آن یافت می شود، به مرور اجرایش پخته تر شده اما مخالفانی هم دارد. حالا شایعه ها می گوید برخی به تهیه کننده فشار می آورند که نباید این خانم به مرحله بعد راه یابد.
 
امپراطور کوزکو وارد می شود...

 
سابقه امپراطور کوزکو

این بخش از گزارش برای کسانی است که با کاراکتر زینب موسوی آشنایی ندارند. سال پیش شهرت موسوی (که آن زمان کسی نام و چهره اش را نمی دانست و حتی برخی گمان می کردند مرد است!) عمومی شد. او در قالب یک پیرزن قمی رفته که چادری بر سر دارد و چهره اش زیر آن پنهان است و با اتفاقات روز شوخی می کند. شخصیت های ثابتی از جمله همسرش در استندآپ ها حضور دارند و روی برخی اجراهایش نقد و کنایه به اتفاقات دور و بر است. او آذر ماه سال پیش با روزنامه فناوران اطلاعات گفتگویی انجام داد و تعریف کرد علاقه فراوانی به انیمیشن «زندگی تازه امپراطور» و شخصیت امپراطور کوزکو که بددهن، حسود و خودخواه است دارد.

موسوی نام و برخی خصلت های این شخصیت را عاریت گرفته و ایرانیزه شان کرده است. در دانشگاه یک کلیپ طنز ضبط کرده بوده و بخشی از آن را در فضای مجازی منتشر می کند و همین باعث کشف استعداد او از سوی صاحب یکی از کانال های پرمخاطب می شود و مسیرش تغییر می کند: «در اولین ویدئوها اصلا کاراکتر من یک پیرزن قمی نبود، کم کم این کاراکتر شکل گرفت و کامل شد و داخل یک قالب خاص رفت. در واقع می توان گفت کوزکو ترکیب چندین شخصیت است، نه یک شخص خاص. در راستای تکمیل کردن کاراکتر، شخصیت های جدید مثل جواد و سکینه و دیگران هم کم کم اضافه شدند و ممکن است این خانواده بزرگ تر هم بشود.»

 
امپراطور کوزکو وارد می شود...
 

کانال او الان بیش از 100 هزار عضو دارد و آن طور که می گوید ده ها نفر هر روز برایش پیام می فرستند.

استندآپ موسوی در خنداننده شو

احتمالا می دانید و درباره اش نوشته ایم: برنامه «خندوانه» از هفته پیش پخش مسابقه «خنداننده شو» را کلید زد و پنج شنبه نوبت به اجرای استندآپ سیده زینب موسوی رسید. او اجرایش را با خاطره ای از دوستی خیالی شروع کرد و کمی بعد پای عمه اش را وسط کشید. صدای عمه برای کسانی که امپراطور کوزکو را دنبال می کردند آشنا بود اما موسوی سعی می کرد مرزی میان عمه و کوزکو قائل باشد. چند لحظه بعد شخصیتی به نام حاج مصیب با صفت «جان جانان» از زبان عمه بیان شد و جای شبهه ای نماند که موسوی همان کوزکو است.

می دانید که صفت «جان جانان» را موسوی در ویدئوهای قبلی اش برای همسر عمه به کار می برد. موسوی اجرایش در «خندوانه» را در کانال امپراطور کوزکو به اشتراک گذاشت و به این گونه از خودش رونمایی کرد. نتیجه اجرای موسوی در «خنداننده شو» مورد استقبال سرگروه ها (رامبد جوان، حسن معجونی، اشکان خطیبی و شقایق دهقان) قرار گرفت و تماشاچی ها این اجرا را پسندیدند. اجرای موسوی ضعف هایی دارد اما در مجموع نتیجه کار او جزو پنج استندآپ برتر است و شانس صعود به مرحله بعد را دارد.

نکته دیگر این که پیش از حضور شرکت کننده ها روی استیج، محمود کریمی از تجربه اجراهای پیشین می پرسد اما خانم موسوی اشاره مستقیم به سبقه اش نکرد.

 
امپراطور کوزکو وارد می شود...
 

تصمیم رامبد و تیمش چیست؟

تلاش برای انجام گفتگو با تهیه کننده «خندوانه» میسر نشد اما بر اساس سابقه لیگ هایی که «خندوانه» راه انداخته می توان به سلامت نتایج «خنداننده شو» امید داشت. آیا تهیه کننده برنامه و رامبد جوان در برابر فشارهای احتمالی برای حذف سیده زینب موسوی کوتاه می آیند؟ اصلا استدلالی که برای حذف او آورده می شود، قابل اتکاست؟

برای کسانی که بیننده مسابقه نبوده اند می گوییم، شرکت کننده های «خنداننده شو» با رأی مردم به دور بعد می روند و عوامل برنامه در حذف یا انتخاب تاثیری ندارند. رامبد جوان، حسن معجونی، اشکان خطیبی و شقایق دهقان سرگروه هستند و اعضای چهار نفره تیم شان را برای رقابت آماده می کنند. حالا اما شایعه حذف اجباری سیده زهرا موسوی وجاهت مسابقه را زیر سوال برده؛ مسابقه ای که مرحله اول آن غافلگیر کننده شروع شد و در اوج به پایان رسید.

اگر حاشیه هایی اینچنین و انتقادهایی درباره شوخی اجراها جدی گرفته نشود و شبکه نسیم پشت مسابقه بایستد، در مرحله بعد بمب «خنداننده شو» پرصداتر است و شاهد هنرنمایی جذاب تر استعدادهای کمدی کشورمان خواهیم بود.
 
 منبع: روزنامه هفت صبح
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
2
16
بنظرم گزینه اینکه "اگه قبلا کسی حرفه ای کار میکرده باید اخراج بشه" ، چیزی هست که قبل از اجراها باید بهش پرداخته میشد و از همون اول اجازه ورود نمیدادن . نه اینکه کسی بیاد و موفق هم باشه حالا بگن چون کانال داری و این کاراکتر رو قبلا ساختی باید بری بیرون! در مسابقه ای که عید نوروز برگزار شد هم خیلی از شرکت کننده ها در شهر خودشان در حال اجرای استندآپ و یا کار کمدی بودن ولی کسی نگفت چون کارت خوبه و قبلا هم تو همین زمینه فعال بودی باید بری بیرون.
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
1
14
به نظر مشکل حرفه ای بودن ایشان نیست مشکل سیاستهای صدا و سیماست مثل اینکه ایشان از مشکلات حرف زدند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
9
1
کلا کل خنداننده شو بیمزه هست. من اجرای ایشون و اون پسر تپله رو دیدم، اجراش خیلی بد بود. فقط میخواست بگه من اون شخصیت امپراتورم به من رای بدید. یک کمی همون آقاهه خوب بود وگرنه بقیه از جمله این خیلی بد هستن. اگر به اجبار بخوان حذف کنن بیشتر باعث دیده شدنش میشن، چون الان مخاطب خیلی کم داره، اونجوری زیادتر هم دیده میشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار