راز و رمزهای دختران موفق !
کد خبر: ۷۶۵۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
در آلمان ۳۰ % زنان هرگز ازدواج نمیکنند ، بستر فرهنگی مردم المان چنین فضایی را فراهم آورده است و البته که همه این ۳۰ % حسرتی نیز نمیکشند و فرصتهای دیگر سبک زندگی برایشان موجود است. اما در ایران ، قصه اینطور نیست ، چه خوشمان بیاید چه نیاید ! این فشار فرهنگی برای مجرد نماندن و فرزند داشتن البته که ...
چگونه از چشم یک مرد شایسته بیفتید ؟ دو قانونبه گزارش «تابناک با تو»؛ قوانین افتادن از چشم یک مرد "شایسته”
 
 اینقدر براى اهدافتان بجنگید که بیشتر یک "جنگجوى قابل احترام” دیده شوید تا یک "دختر خواستنى”
 
هدفمندی مهم است ولی نه به اندازه ای که” مرد شایسته "ات خسته بشه
 
برای جلوگیری از بدفهمی منظور اصلیم ، دو نکته عرض میکنم :

۱- مشاور بسیاری از دختران شایسته و موفق این کشور بوده ام ، یه ذره میدانم تنهایی و خستگی و نگاه حسرت آمیز به فرزندان هم کلاسیهای مدرسه ، در یک دختر ۳۸ ساله با مدرک MBA و پوزیشن مدیریت ارشد یک کمپانی خارجی معتبر در ایران با کلی دستاورد و …چقدر تلخ است. من سالها به این زنان کمک کرده ام ، ازدواجهایی عالی کنند و آنرا دستمایه شادیهای دیگرشان کنند ، اینقدر کامنت مثبت واقعی گرفته ام از زندگی واقعی این زنان که نیازی به like شبکه مجازی ندارم . در نوشتنم مطمئنم هرچند استثناها را رد نمیکنم.برای دختران شایسته سرزمینم مینویسم و کاری به تئوریها و جریانات سرکاری محافل روشنفکرنما ندارم ، معنای لبخند یک زن را دقیقا میدانم که چیست ، پس اگر حوصله دقت در بحث ندارید ، وقتتان را حفظ کنید و برید کلی صفحات انگیزشی در نت هست برای دلخوشیتان، این پست کسانی نیست که نفسشان از جای گرم بلندمیشه ….
 

 
۲- مرد شایسته ، در زندگیش به اندازه کافی جنگیده ، زنان زره پوش را میبیند ، درک میکند ، میستاید ولی بعید است آنها را بیش از "همکار” خود انتخاب کند. ” همسری” متعلق به زنیست که بلد است زره را به موقع از تن در آورد و اجازه دهد مرد ، مسوولیتهای جدی و فرسایشی سکانداری خانواده را به عهده بگیرد ؛

۳- در آلمان ۳۰ % زنان هرگز ازدواج نمیکنند ، بستر فرهنگی مردم المان چنین فضایی را فراهم آورده است و البته که همه این ۳۰ % حسرتی نیز نمیکشند و فرصتهای دیگر سبک زندگی برایشان موجود است. اما در ایران ، قصه اینطور نیست ، چه خوشمان بیاید چه نیاید ! این فشار فرهنگی برای مجرد نماندن و فرزند داشتن البته که ستون پنجمی نیز در فردیت دختران ایرانی دارد زیرا هیچ شب یلدا و شب عید و …نیست که نداشتن فرزند به چشم دختر موفق ایرانی در سن مثلا ۳۵ سالگی نیاید. من انکار نمیکنم که زنانی هستند موفق در کشورم که سبک زندگی مجردی را پسندیده اند و موفقند اما نمیتوانم چشم بر اکثریتی که در این پست فیس بوکی گذاشته ام ، ببندم. یقینا در تحلیل مسائل زن ایرانی باید عقب ماندگی اجتماعی بسیاری از ما مردان را نیز لحاظ کرد ولی من نمی آیم فرصت طلایی فعلی را به ” تحلیلهای بی انتهای” جامعه شناسی بگذارنم در حالیکه پسران میتوانند تا ۴۵ سالگی در این کشور ازدواجهای خوب کنند و به دختر بالای ۳۵ سال نگاه بسیار تلخ بیندازد ! یقین بدارید امثال من تیزهوشی درک این شرایط نابرابر را داریم و به همین دلیل است که بین تحلیل عملگرایانه ( پراگماتیست) و قصه نویسیهای جامعه شناسایانه در این زمینه تفاوت بزرگی رخ میدهد. ما دنبال تحلیل نیستیم دنبال حل سریعتر ماجراییم. تحلیل گران بعدها فرصت دارند دلایل موفقیت عملکرد ما در تسریع ازدواج و شادمانی و رشد دختران موفق ایرانی را تحلیل کنند.
 
 
۴-زنان دهه ۵۰ و ۶۰ رشدهای باورنکردنی در تاریخ جامعه شناسی ایران کردند ، مردان ما اینقدر رشد نکردند ، این وسط تعدادی مرد هستند که شایسته اند ، زحمت کشیده اند هم درونی هم بیرونی. موقعیتهای حساس شغلی و مدیریتی و …کسب کرده اند ، معنی جنگ را میدانند. دنبال دختر خنگ موطلایی هم برای ازدواج نیستند که وابسته باشد و بی عرضه. اما سوال دقیق اینجاست که آیا دنبال زنی هستند که عمده هویتش مدرک فوق لیسانس و پروژه های پی در پی و جنگ جویی های بی انتهاست ؟ احتمالا نه ! آنها زن باهوشی میخواهند که معنی "هارمونی” را بفهمد و بتواند برای مدتی هم که شده ، queen باشد نه king ! کمتر کار کند و احساس قربانی شدن نکند ، فرزندشان را از یکسالگی به جای اعطای عشق مادرانه ، به عشقهای کاذب مهدکودکها نسپرد. به جای کار تمام وقت ، نیم وقت کار کند و اعتماد کند به شایستگی مرد . دراین صورت مرد میدرخشد ، کمی بعد میتوان دوباره کار کرد دوباره پروژه برداشت ولی دست از مسابقه پیشرفت شغلی و مالی در زندگی زن کشید و به ارزشهای خانوادگی نیز بها داد.
 
 ۵- قبل از اینکه دوستان فمینیست ورم کنند ، عرض میکنم که مرد "شایسته” دنبال زن بی عرضه دست و پا چلفتی و وابسته نیست. موفقیتهای همسرش را میستاید اما او را خسته از کار و دائم دنبال پیشرفتهای مردانه ( پوزیشن و پول و …) نمیخواهد .

مردی که شایستگی عنوان پادشاهking را دارد ، دنبال queenملکه است نه یک پادشاه دیگه !
 
منبع: وب سایت دکتر علیرضا شیری
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
8
از کجا معلوم دوباره بتونم اون شغل را بعد از رها کردن به خاطر بچه به دست آورم ...
مقاله کاملا زنان را سرزنش کرده و به جای راه موفق شدن چاه نشون میده


زن و دختری موفق است که اولا برای خودش بیندیشد ثانیا اطرافیان ...

و ازدواج الان دیگر آرزوی همه دختران ایران نیست .
پاسخ ها
زیبا احمدپور از تبریز
| |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
چرا ازدواج و بچه دار شدن ارزوی خیلی هاست یکطرفه قضاوت نکنید جناب
زیبا احمدپور از تبریز
|
Canada
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
3
1
عالی بود
پاسخ ها
مهسا
| |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
جاناسخن اززبان مامیگویی .
واقعا احساس ضعف وکمبودوحقارت میکنم . همه ازدواج کردن وبچه دارن وتاشکایت میکنیم از مجردی ومیخوایم که درکمون کنن، چندتا خانم پنجاه شصت ساله مجردفلکمیلومثال میزنن که همه عمرشونوصرف کارشون کردن .!!!! اخه زندگی فقط کارنیست،عشقومحیت چی؟نزریوی چی؟بچه چی؟
اسماعیل
|
United States
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
3
1
من از دوران نوجوانی ایران را ترک کرده و در آمریکا زندگی میکنم. خصوصیات بالا خصوصیات یک زن آمریکایی است. آرزوی زنهای آمریکایی این است که بجای کار بیرون خانه دار باشند و یا کار نیمه وقت داشته باشند. زنان آمریکایی دوست دارند که حداقل 5-6 بچه داشته باشند و در ضمن عاشق آشپزی هستند. مادر و خواهران من همیشه بخاطر آشپزی و کار خانه و بچه داری غر میزدند ولی زن آمریکایی من هم بیرون کار میکند و هم تمام کارهای خانه و بچه داری را با عشق و علاقه انجام میدهد. تقریبا تمام زنان آمریکایی که من میشناسم اینگونه هستند. در فرهنگ آمریکایی به دختران یاد میدهند که عاشق آشپزی، بچه داری، و خانه داری باشند. باور کنید من در آمریکا تا حالا ندیده ام که یک مرد کار خانه را انجام دهد و یا به زنش در این زمینه کمک کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار