معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان
کد خبر: ۷۶۴۸۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
دو قلوهای به هم چسبیده (Conjoined Twins)، که به علت شهرت چانگ و انگ بانکر دوقلوهای به هم چسبیده اهل سیام گاهی دوقلوهای سیامی (Siamese Twins) نیز خوانده می شوند، ار نظر ژنتیکی همسان هستند، از یک تخمک شکل می گیرند، و معمولاً دارای ارگان ها و اندام های حیاتی مشترک اند.
معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهانبه گزارش «تابناک با تو»؛ طبق آمار ارائه شده توسط مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، از هر ۲۰۰۰۰۰ مورد دوقلوی متولد شده در جهان یک مورد آنها دوقلوی به هم چسبیده است، که البته ۴۰ تا ۶۰ درصد این موارد مرده به دنیا می آیند و ۳۵ درصد از دوقلوهای به هم چسبیده ای که زنده می مانند تنها یک روز دوام می آورند.

دو قلوهای به هم چسبیده (Conjoined Twins)، که به علت شهرت چانگ و انگ بانکر دوقلوهای به هم چسبیده اهل سیام گاهی دوقلوهای سیامی (Siamese Twins) نیز خوانده می شوند، ار نظر ژنتیکی همسان هستند، از یک تخمک شکل می گیرند، و معمولاً دارای ارگان ها و اندام های حیاتی مشترک اند.

در این پست داستان شگفت انگیز ۱۱ دوقلوی به هم چسبیده معروف در سراسر جهان به طور خلاصه بیان می شود.

 
۱۱- ابی و بریتانی هنسل (Abby and Brittany Hensel)


معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان

ابی و بریتانی هنسل در سال ۱۹۹۰ در مینسوتای آمریکا به دنیا آمدند. به پدر و مادر دوقلوها گفته شد فرزندانشان احتمالاً تا صبح زنده نمی مانند، اما هم اکنون بیست و چهار سال از آن روز می گذرد و دوقلوها دارند تحصیلات کالج خود را هم پشت سر می گذارند.

مورد ابی و بریتانی موردی بسیار نادر است؛ آن ها دو قلب، دو ریه کامل، و دو مغز مجزا دارند. یکی سمت راست بدن را کنترل می کند و دیگری سمت چپ بدن را، اما دوقلوها با هم حرکت می کنند، دو گواهینامه رانندگی دارند، دوچرخه سواری می کنند، و مانند هر جوان دیگری در دهه دوم عمر خود زندگی روزمره شان را سپری می کنند. این دوقلوهای شگفت انگیز از زمان تولد در مجله ها و برنامه های تلویزیونی حضور پررنگی داشته اند.

۱۰- چانگ و انگ بانکر (Chang and Eng Bunker)


معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان

چانگ و انگ بانکر در سال ۱۸۱۱ در سیام (تایلند امروزی) متولد شدند. کبدهای این دوقلوها به هم پیوند خورده بود و با دانش پزشکی امروز به راحتی می شد این دو برادر را از هم جدا کرد، اما از آنجایی که عمل جراحی جداسازی در آن زمان ریسک بالاتری داشت، دوقلوهای سیامی تا پایان عمر به هم چسبیده باقی ماندند.

مانند بسیاری از دوقلوهای به هم چسبیده در گذشته، آن ها با این ویژگی خارق العاده خود جهان را می گشتند و از راه نمایش خود به عنوان شگفتی های پزشکی کسب درآمد می کردند. سرانجام، این دو با دو خواهر ازدواج کردند، در کارولینای شمالی سکونت گزیدند و روی هم رفته صاحب بیش از بیست فرزند شدند.
 
۹- دیزی و وایولت هیلتون (Daisy and Violet Hilton)

معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان
 
خواهران هیلتون در سال ۱۹۰۸ به دنیا آمدند. مادر ۱۹ ساله آن ها که کارگر رستوران بود، دوقلوها را به رئیسش فروخت. رئیس رستوران این دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه لگن و مفصل ران را برای منافع اقتصادی خود دور جهان می گرداند. دوقلوها در آلمان، آمریکا، و استرالیا به معروفیت دست یافتند و در نمایش های مختلف به اجرای رقص و آواز و موسیقی می پرداختند. آن ها سرانجام در سال ۱۹۳۱ توانستند از رئیس رستوران و خانواده اش به دلیل آزار و اذیت هایی که در طول سال ها متحمل شده بودند شکایت کنند و به استقلال دست یابند. آن ها به طور مستقل وارد حرفه نمایش تفریحی و سرگرم کننده شدند و خود را خواهران هیلتون (Hilton Sisters) نامیدند.

پس از اجراهای فراوان، ازدواج، و سرانجام طلاق، خواهران هیلتون سر از یک همبرگر فروشی در فلوریدا درآوردند. به دنبال یک نمایش عمومی، این دوقلوها توسط مدیر برنامه های خود در کارولینای شمالی بدون پول به حال خود رها شدند و تا زمان مرگشان در سال ۱۹۶۹ در یک مغازه فروشگاه مواد غذایی کار می کردند.

۸- لوری و جورج شاپل (Lori and George Schappell)

  معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان
 
لوری و جورج (متولد شده با نام دوری)، دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه سر که ۳۰ درصد مغزشان مشترک است، در سال ۱۹۶۱ متولد شدند. آن ها در یک مرکز نگهداری بیماران با اختلالات ذهنی در پنسیلوانیا بزرگ شدند اما در دهه دوم زندگیشان موفق شدند ثابت کنند دچار اختلال ذهنی نیستند. به این ترتیب لوری و جورج از این مرکز آزاد شدند و توانستند به کالج بروند.

جورج با نام هنری ربا شاپل به اجرای موسیقی کانتری در سطح بین المللی پرداخته است، برنده جایزه موسیقی L.A. برای بهترین هنرمند نوی کانتری شده است، و برای فیلم هالیوودی Stuck on You آهنگی خوانده است. لوری زندگی آرام تری دارد. او در بخش خشکشویی یک بیمارستان کار می کند و گاهی هم برنامه های موسیقی جورج را مدیریت می کند. او در سال ۲۰۰۶ نامزد کرد اما نامزدش در اثر تصادف با یک راننده مست درگذشت. در سال ۲۰۰۷، جورج (که با جنسیت زن متولد شده بود) اعلام کرد خود را مرد می داند و نامش را برای همیشه تغییر داد.

این دوقلوها در کمال تعجب پزشکان پنجاه سالگی را هم رد کرده اند و اکنون در آپارتمان خود در آمریکا زندگی می کنند.

۷- دانی و رانی گالیون (Donnie and Ronnie Galyon)

معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان

دانی و رانی گالیون رکورد گینس پیرترین دوقلوهای به هم چسبیده زنده در جهان را از آن خود کرده اند. آن ها در سال ۱۹۵۱ در اوهایو به دنیا آمده اند و از قسمت کشاله ران تا استخوان جناغ سینه به هم متصل هستند. مادر این دوقلوها آنان را رها کرد و آن دو توسط پدر و نامادریشان بزرگ شدند. دانی و رانی در ایالات متحده و آمریکای لاتین برنامه های نمایشی داشتند و در مدت بیش از ۳۰ سال به قدری کسب درآمد کردند که از عهده اداره مخارج خانواده برآمدند. مدارس محلی هرگز دوقلوها را نپذیرفتند و به همین دلیل برادران گالیون آموزش رسمی دریافت نکردند و سواد بسیار اندکی دارند. آن ها هنوز هم در تلویزیون حضور می یابند و در اوهایو زندگی می کنند.
 
۶- ایلایزا و ماری چاکهرست (Eliza and Mary Chalkhurst)

معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان
 
خواهران چاکهرست، متولد ۱۱۰۰ انگلستان، یکی از اولین موارد ثبت شده دوقلوهای به هم چسبیده هستند. تعدادی از نقاشی هایی که از آن ها کشیده شده نشان می دهد که ایلایزا و ماری از ناحیه ران به هم چسبیده بودند، هرچند در برخی تصاویر، آن ها از ناحیه شانه نیز به هم متصل هستند. این دوقلوها در سال ۱۱۳۶ درگذشتند و اموال خود را برای فقرای دهکده شان به ارث گذاشتند.

۵- میلی و کریستین مک کوی (Millie and Christine McCoy)


معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان
 
میلی و کریستین مک کوی در سال ۱۸۵۱ در کارولینای شمالی از پدر و مادری برده متولد شدند. آن دو در کودکی به چندین مجری برنامه های نمایشی فروخته شدند و با نام «هزاردستان دو سر» دوره گردی می کردند. سرانجام یک مجری دیگر دوقلوها را دزدید و به بریتانیا برد. در آنجایی که برده داری در بریتانیا ملغی شده بود، دزد خواهران مک کوی ناچار شد آن ها را به یکی از مجریان قبلی برگرداند. ویلی و کریستین بعدها پیش مادرشان بازگشتند و یاد گرفتند به پنج زبان حرف بزنند، برقصند، و آواز بخوانند. آن ها با سیرک بارنوم کار می کردند و پیس از آن که بازنشسته شوند در اجتماع حضور فعالی داشتند. دوقلوهای مک کوی در سن ۶۱ سالگی درگذشتند.

۴- کریستا و تاتیانا هوگان (Krista and Tatiana Hogan)


معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان

کریستا هوگان و تاتیانا هوگان متولد ۲۰۰۶ ونکوور کانادا هستند. این دوقلوها از قسمت سر به هم چسبیده اند و دارای تالاموس مشترک هستند. ساقه مغز آن ها با یکدیگر پیوند دارد و به همین دلیل دوقلوها سیگنال های مغزی، عواطف و افکار مشترکی را تحربه می کنند. همچنین تحقیقات نشان داده است که این دو خواهر شگفت انگیز سیگنال های کورتکس بینایی مشترکی دارند که به آن دو این امکان را می دهد که یک قل بتواند آنچه قل دیگر می بیند را تجربه کند. این دوقلوهای کانادایی چند مشکل جسمی و جراحی را از سر گذرانده اند اما هم اکنون سالم هستند و مرتب در برنامه های تلویزیونی ظاهر می شوند.

۳- جیاکومو و جیووانی باتیستا توکی (Giacomo and Giovanni Battista Tocci)

معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان
 
برادران توکی در سال ۱۸۷۷ در ایتالیا به دنیا آمدند. پدرشان با دیدن پسرانش دچار حمله عصبی شد و مدت یک ماه در مرکز نگهداری بیماران روانی بستری بود. دوقلوها از کمر به هم چسبیده بودند و دارای شکم، لگن، و پاهای مشترک بودند. این دوقلوها در یک ماهگی به اکادمی سلطنتی پزشکی در تورین تحویل داده شدند، مورد مطالعه قرار گرفتند و در آمریکا و کانادا به نمایش گذاشته شدند.

ظاهراً این دو هرگز نتوانستند حرکاتشان را با هم هماهنگ کنند (یکی پای چپ را کنترل می کرد و دیگری پای راست را)، و برای باقی عمر بر روی ویلچر باقی ماندند. آنان پس از ۲۰ سال نمایش خود را بازنشسته کردند، با دو خواهر ازدواج کردند و به یک زندگی منزوی در ایتالیا روی آوردند.

۲- شیواناث و شیورام ساهو (Shivanath and Shivran Sahu)

معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان
 
شیواناث و شیورام ساهو، دوقلوهای هندی دوازده ساله از قسمت کمر به هم چسبیده اند و دو پای مشترک دارند. این دوقلوهای به هم چسبیده برای حرکت کردن بر روی چهار دست و دو پایشان قرار می گیرند و همچون عنکبوتی شش پا به این سو و آن سو می روند. توانایی دوقلوهای هندی در انجام کارهای روزمره از جمله حمام، لباس پوشیدن، و غذا خوردن پزشکان را متحیر کرده است.

تولد شیواناث و شیورام در دهکده کوچکشان جنجال زیادی به پا کرد و حتی برخی از افراد محلی آن ها را به عنوان تجسمی از خدایان می پرستیدند.

دکتر کریشان چوق، سرپرست مرکز پزشکی اطفال در مرکز پژوهشی Fortis Memorial گورگان در نزدیکی دهلی می گوید جدا کردن دوقلوها امکان پذیر است اما تبعاتی جدی برای شیواناث به همراه خواهد داشت. شیورام می تواند هر دو پا را داشته باشد و به مرور زندگی نرمال تری داشته باشد اما شیواناث بدون پا باقی خواهد ماند و تا پایان عمر نیازمند مراقبت بیست و چهار ساعته خواهد بود.

در هر حال، این دو برادر مصمم هستند که هرگز نمی خواهند از هم جدا شوند و پدرشان هم با این موضوع موافق است.
 

۱- لاله و لادن بیژنی (Laleh and Ladan Bijani)


معروفترین دوقلوهای به هم چسبیده ی جهان
 
لاله و لادن بیژنی در سال ۱۹۷۹ در ایران به دنیا آمدند اما به دلایلی در بیمارستان از والدین خود جدا ماندند و دکتر علیرضا صفاییان این دوقلوهای معروف ایرانی را بزرگ کرد.

لادن و لاله شخصیت های بسیار متفاوتی داشتند. یکی می خواست وکالت بخواند و دیگری روزنامه نگاری. یکی اجتماعی بود و دیگری خجالتی. آن ها از کودکی می خواستند از هم جدا شوند اما از آنجایی که از قسمت سر به هم چسبیده بودند، بسیاری از پزشکان به دلیل خطرناک بودن از انجام عمل جراحی جداسازی بر روی آنان امتناع می کردند.

در سال ۲۰۰۲، لاله و لادن با یک جراح مغز و اعصاب اهل سنگاپور دیدار کردند که پیشتر موفق شده بود دوقلوهایی که از ناحیه سر به هم چسبیده بودند را جدا کند. او به خواهران بیژنی هشدار داد که عمل جراحی جداسازی ریسک بالایی دارد، اما لاله و لادن اصرار داشتند. بیش از ۲۸ جراح و ۱۰۰ تن از کارکنان بیمارستان در عمل جراحی خواهران بیژنی حضور داشتند. به دنبال مشکلاتی که جراحی به دنبال داشت و از دست دادن مقادیر زیادی خون، لاله و لادن بیژنی متأسفانه چند ساعت پس از عمل جان باختند.
 
 منبع: shegeftiha
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید مهدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
1
51
خدا بیاموزد لاله و لادن را هرجند که گناهی نکردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
1
14
خدایاشکرت
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
24
یاد لاله و لادن گرامی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
8
در مورد هشتم چه جوری یکیشون خشکشویی کار می کرده دیگری هم اجرای موسیقی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
10
دقت کردین فقط دوقلوهای ایرانی ریسک جدا شدن رو پذیرفتن.!؟
Shalis
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
4
شاید اگه الان بودن بادانش پزشکی موفق میشدن
fatemeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
1
واقعا نمیدونم چی بگم آدم میمونه تو کار خدا
پاسخ ها
فدایی سید علی ❤
| |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
هیچ کار خداوند بدون حکمت نیست
و اوست خدای جهانیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار