سوء استفاده از کارگران برای تولید محصولات ایوانکا ترامپ
کد خبر: ۷۶۳۱۶
تاریخ انتشار: 2017 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
بررسی‌ها نشان می‌دهد که حقوق پرداختی در کارخانه‌های تولید البسه ایونکا ترامپ یکی از کمترین دستمزدهای پرداختی در آسیا است و زنان و مردان به صورت معمول در معرض توهین و آزار و اذیت مدیران هستند.
 
 واقعیت کار در کارخانه تولید لباس‌های برند «ایوانکا ترامپ» یک واقعیت تلخ است، جایی که افراد استخدام شده از دستمزدای اندکی سخن می‌گویند که نمی‌تواند مایحتاج خود و فرزندانشان را تأمین کند، جایی که علیه تشکیل اتحادیه کارگری ارعاب انجام می‌شود و به زنان در صورتی که در هنگام بیماری به کارشان ادامه داده و مرخصی نگیرند، امتیاز داده می‌شود.

کارگران این کارخانه که در سوبانگ اندونزی مستقر است، می‌گویند یکی از کمترین حقوق‌های پرداختی در آسیا را دریافت می‌کنند، با فشار فزاینده‌ای برای تولید حداکثری مواجه هستند و اضافه‌کار آن‌ها گاه و بی‌گاه پرداخت می‌شود.

این اعتراضات در زمانی انجام می‌شود که تنها یک هفته پیش بود که فعالان کارگری که به دنبال تحقیق درباره سوءاستفاده‌ها در یک کارخانه چینی تولید‌کننده کفش‌های برند ایوانکا ترامپ بودند، سر از بازداشت و زندان در آوردند.

این گروه از فعالان کارگری اعلام کردند که توانسته‌اند مجموعه‌ای از اقدامات غیرقانونی همچون پرداخت حقوق کمتر از کمینه مقدار قانونی، آزار و اذیت کلامی کارگران توسط مدیران و «نقض حقوق زنان» را کشف کنند.

در کارخانه مستقر در اندونزی، نیز برخی شکایت‌های مشابه هستند، اما حقوق پرداختی در کارخانه بسیار کمتر است. 
 
تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار