مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند+عكس
کد خبر: ۷۶۲۷۷
تاریخ انتشار: 2017 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند؟ بله درست است یکی از روش های انتقال پیام در گذشته از اقیانوس ها به ساحل استفاده از بطری های شیشه ای بوده است که افراد پیام را داخل بطری شیشه ای گذاشته و آن را در آب رها کرده که بعد از مدت زمان نامشخصی به ساحل رسیده است. اما آن چه را که در این پست پیش روی شماست وسایل ، جانداران ، و حتی بخشی از اعضاء بدن انسان است که بر خلاق ارسال پیامی خواسته شده به ساحل رسیده اند. در ادامه با ما همراه شوید.

به عبارتی دیگر همواره اشیایی از دریاها و اقیانوس‌ها راهی ساحل می‌شوند. این اشیا ممکن است ساخته دست بشر باشند یا سفری از اعماق اقیانوس به ساحل داشته باشند.

بطری حاوی پیامی عجیب :
تا به حال صفحات بی‌شماری دست‌نویس بشر شده‌اند، در بطری قرار گرفته و با امواج دریا همسفر شده‌اند. پیام داخل بطری‌ها معمولا شامل نامه‌هایی عاشقانه یا اعتراف به عمیق‌ترین رازهای مردم می‌شوند. اما همیشه هم این گونه نیست!

پیامی در داخل بطری شیشه‌ای در کنار دریا نظر شخصی در کالیفرنیا را جلب می‌کند. اما وقتی بطری باز می‌شود به هر چیزی شباهت دارد جز نامه‌ای عاشقانه!

بطری ‌لب‌ریز از مایعی صورتی رنگ بود. بعد از خالی کردن مایع بطری، آن شخص کروات مشکی و کلفتی که دور عکس پیچیده شده بود را باز کرد. عکسی از یک زن ظاهر شد. یک نفر یک سنجاق هم به عکس زده بود و احتمالا وردی هم خوانده بود و آن را به دریا انداخته بود. در افسانه‌ها گفته می‌شود که معمولا وقتی یک شخص یا شی را نفرین می‌کنند آن را به یک جسم مادی وصل می‌کنند که با از بین بردن آن واصل، نفرین هم از بین برود. در اینجا سنجاق حکم واصل را داشت.

مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند
 


کفشی با استخوان پای انسان :
در سال ۲۰۱۱ دختری یک کفش در ساحل سیلیش (Salish) کانادا پیدا کرد. البته پای انسان هنوز داخل کشف بود! تا فوریه ۲۰۱۶، دقیقا ۱۶ پای انسان در همان منطقه پیدا شده بود. چندین پا نیز به صورت جفتی متعلق به یک فرد شامل ۵ مرد و ۱ زن بوده است. این مورد عجیب نظر بسیاری رسانه‌ها را به خودش جلب کرد. بعضی از ساکنان این شهر نیز به شوخی کفش‌هایی را در ساحل مخفی کردند.

حدس و گمان‌ها در رابطه با پیدا شدن پاها در ساحل به دو مورد فاجعه‌ای طبیعی و قتلی زنجیره‌ای محدود می‌شد. در حالی که بعضی افراد معتقد هستند این پاها بازمانده‌ای از سانحه‌ی هواپیما یا ازدیاد جمعیت بعضی مناطق است، جرم‌شناسان بر این باورند آب دریا به احتمال زیاد موجب جدایی پاهای قربانی از خود قربانی شده است. دو قربانی که شناسایی شدند از اختلال‌های ذهنی رنج می‌بردند.

مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند
 


بمبی که به ساحل رسید :
زمان که یک خانواده‌ای انگلیسی در طی سفری به لب دریا می‌رسند و در ساحل مستقر می‌شوند، مادر خانواده در حالی شروع به عکس گرفتن از بچه‌هایش می‌کند، که آن‌ها مشغول بازی با توپ فلزی هستند که نیمی از آن با صدف پوشانده شده است.

در ابتدا همه با دیدن یک شی به این بزرگی به فکر فرو رفته بودند، تا اینکه با دیدن نوشته‌ی حاشیه‌ی آن متوجه شدند که این شی یک بمب عمل‌ نکرده است. این بمب در ساحل پارک پمبری کانتری (Pembrey Country) در جنوب ولز به ساحل رسیده بود که این بمب از بازماندگان جنگ جهانی دوم بود و هفتاد سال قدمت داشت و بعد از ازلاع رسانی به نیروهای امنیتی بریتانیا این بمب به صورت کنترل شده منفجر شد.
 
مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند 
 


دسته بزرگ اسکوئیدها :
در ۱۹ ژانویه سال ۲۰۰۵ در حالی که خورشید بر ساحل نیوپورت در کالیفرنیا در حال طلوع بود ، ۵۰۰ موجود با ظاهری عجیب، آرمیده بر شن‌های ساحل مشاهده شدند. بعضی از آنها ۲ متر طول و ۴۵ کیلوگرم وزن داشتند. اسکوئیدها (ماهی مرکب) در آب رنگارنگ و زیبا هستند، ولی در خشکی کاملا رنگ پریده و شوم به نظر می‌رسند. صدها اسکوئید دیگر در سپتامبر ۲۰۱۱ نیز به ساحل نشستند.

این در حالی بود که بیش از هزار اسکوئید در عمق ۲۰۰ تا ۷۰۰ متری اقیانوس آرام زندگی می‌کنند. ماهی‌گیرهای مکزیکی به دلیل خشونت بالای این ماهی‌ها به آنها لقب (شیاطین سرخ) داده‌اند. اسکوئیدها از نوک مکنده‎ی خود برای نیش زدن دیگر ماهی‌ها استفاده می‌کنند و آنها را بعد از خرد و له کردن می‌بلعند. اسکوئیدها همدیگر را نیز می‌خورند.

مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند
 


مواد مخدر ساحل نشین :
برای پیدا کردن اشیاء ساحل نشین باز هم باید به فلوریدا برمی‌گردیم. پیدا کردن انواع زباله، محموله‌های دریایی یا حتی مقدار زیادی ماریجوانا در سواحل اتفاقی عادی است که در همه‌جا ممکن است پیش آید. با این حال کشف ۲۵ کیلو کوکائین در سال ۲۰۱۶ رکوردها را جابجا کرد. این مواد مخدر در آجرها جاسازی و با پلاستیکی مشکی کاملا پوشیده شده بودند. رئیس دفتر پلیس فلوریدا قیمت این اجناس را در بازار کلی‌فروشان ۶۰۰ هزار دلار و به صورت خورده‌فروشی تا ۲ میلیون دلار تخمین زد. عجیب‌ترین قسمت در مورد این اکتشاف به مبدا اجناس برمی‌گردد. این مواد مخدر از کجا آمده‌اند و چگونه به آمریکا رسیده‌اند؟ چطور ممکن است شخصی این همه سود را به دریا بریزد؟ تا کنون هیچکس ادعای مالکیت اجناس را نکرده است.

مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند
 


درخت های قطع شده :
این واقعه ی منحصربه‌فرد نتیجه‌ی کار دریا نبوده است. بعد از طوفانی نادر در بندر کاردیگان (Cardigan) در ولز، تمام شن‌های لب دریا جابجا می‌شوند و این جنگل سر از خشکی بیرون می‌آورد. درختان بلوط، توس، کاج و توسکا که دوباره رنگ آفتاب را دیده بودند، بین ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ سال پیش زنده بودند. همچنین نشانه‌هایی مبنی بر اینکه افرادی در لب ساحل قلمرو خود را رهبری می‌کردند نیز مشاهده شده بود. با پایین آمدن سطح آب دریا، باستان‌شناسان گذرگاهی چوبی و باقی‌مانده‌ی آتشکده‌ای تاریخی را نیز کشف کردند.

گویا بندر کاردیگان محل استقرار حکومتی افسانه‌ای و البته غرق شده است که به داستان اتلنتیس ولز مشهور است (جزیره‌ای که گویند سابقا در مغرب جلب الطارق وجود داشته و در اثر زلزله به دریا فرورفته است). افسانه‌ها بر این باورند دوشیزه‌ای به نام مررید (Mererid) از وظایفش سرباز زده و باعث عذابی از طرف خدا شده بود و سیلی عظیم تمام پادشاهی را از بین برد. با بازگشت این جزیره به سطح زمین احتمالا این دوشیزه بالاخره راهی برای تغییر سرنوشت خود پیدا کرده باشد.

مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند
 


کوسه گوبلین :
تعداد کوسه گوبلین‌هایی  که زنده از آب گرفته شده‌اند بیش از انگشتان دست نمی‌شود. این گونه خاص از کوسه که ظاهری شیطانی هم دارد (لغت Goblin در واقع یک موجود زشت در کتاب داستان کودکان است که دوست دارد مردم را فریب دهد)، ۶ متر طول دارد. احتمالا کوسه‌های بزرگ‌تری نیز در اعماق دریا شنا می‌کنند.

اخیرا کوسه‌ای در عمق ۲۰۰ متری دریا توسط ماهیگیری نزدیک ایدن (Eden) در جنوب‌شرقی سواحل استرالیا شکار شده است. این گوبلین چهارمین کوسه‎‌ای است که در موزه‌ی ملی استرالیا خشک می‌شود.

آرواره‌ی گوبلین می‌تواند هنگام شکار از دهانش بیرون آید و به شکار آسیب برساند. برای درک بهتر زبان قورباغه را در نظر بگیرید. این آرواره باعث می‌‌شود شکار در آن گیر کند و ماهی درسته بلعیده شود. نسل این گونه کوسه‌ها کاملا منقرض شده است و گوبلین‌ها در واقع فسیل‌های زنده هستند.

مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند
 


گوی‌های قیری سمی :
وقتی گوی‌های تیره و چسبناک در سال ۲۰۱۵ تمام ساحل را فراگرفتند، سرتاسر بندر جنوبی لس‌آنجلس بسته شد. این گوی‌ها هم بوی تعفن می‌دادند و هم آتش‌زا بودند.

تیمی متخصص بیش از ۲۲۰ کیلوگرم نفت خام را از لب ساحل پاکسازی کرد. این موضوع اتفاقی کاملا غیرعادی بود. اقیانوس این مواد قیری را هزاران کیلوکتر جابجا کرده بود و در طول مسیر غلظت مواد را نیز بالاتر برده بود. این ماده‌ی خام تازه و فرار بود و در فاز مایع قرار داشت.

دیوید ولنتاین (David Valentine)، پروفسور محقق در زمینه‌ی نفت گاز در دانشگاه بارسلون اسپانیا، متوجه ماده‌ای ژله‌ای بر روی قیر شد و به این نتیجه رسید که این ماده نفت خام است. این نفت خام به سمت سواحل غربی شناور بوده است. ترکیدن لوله‌ی نفتی در سانتا باربارا (Santa Barbara) در اوایل همان ماه باعث توزیع ۸۰ هزار کیلوگرم نفت به اقیانوس آرام شده بود. زیست‌شناسان بر این باور بودند این نشت جان ۱۱۵ پرنده، ۴۶ شیر دریایی و ۱۲ دلفین را گرفته است.

مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند
 


چشم بزرگ هیولا :
در سال ۲۰۱۲ چشمی در ساحل پیدا شد که انقدر بزرگ بود که گویی متعلق به یک اژدها بوده است. این چشم در حالی به سواحل فلوریدا رسید که کاملا سالم و دست نخورده بود و از آن خون می‌چکید. پس از اینکه سریعا آن را در یخ قرار دادند، برای تجزیه و تحلیل بیشتر به موسسه تحقیقاتی فلوریدا ارسال شد.

این چشم متعلق به یک اره‌ماهی در اقیانوس بوده است. وزن این اره‌ماهی بیش از ۴۵۰ کیلوگرم تخمین زده شده بود. اره‌ماهی‌ها تنها عضو از خانواده‌ی ماهی‌های دریایی هستند که آرواره‌ای بسیار بزرگ و همانند اره دارند. این ماهی از اره‌ی خود برای قطعه قطعه کردن طعمه و شکارش استفاده می‌کند. اره‌ماهی‌ها با وجود اینکه از خودشان گرما تولید می‌کنند و گرماده هستند، ولی برای بقا به منبع گرمایی از محیط اطراف وابسته هستند. آنها ارگان‌هایی در مجاورت چشم‌هایشان دارند که گرما را به مغزشان می‌رساند و وسعت دیدشان را بهبود می‌بخشد. از بیش از ۲۵ هزار گونه‌ی ماهی فقط ۲۲ ماهی قادر به جذب گرما بدون ایجاد صدمه به خود هستند.

مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند
 


ماده عجیب و چسبناک :
در مارس سال ۲۰۱۶ میلادی، ماده‌ی چسبناک سفید خاکستری که ۴ متر نیز طول داشت به ساحل آکاپولکو (Acapulco) مکزیک رسید. ناظرین متعجب بودند که این ماده تکه‌ای از یک قلاب ماهی‌گیری است یا شایدم یک موجود کشف نشده‌ی دریایی. این ماده نه بوی خاصی داشت نه چهره‌ای چندش‌آور.

جیمز مید (James Mead) از موزه‌ی تاریخ ملی بعد از بررسی و تحقیق به این نتیجه رسید این هیولا در واقع نیمه بالایی یک نهنگ اسپرمی است.نهنگ اسپرمی نوعی ماهی با بافت شل بدن است که می‌تواند تا ۲۱ متر رشد کند.
 
مسافران عجیبی که به ساحل اقیانوس ها رسیده اند 
ميهن پست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار