مُد عجیب مناطق فقیرنشین هم اکنون در پاریس +عکس
کد خبر: ۷۶۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
در آخر هفته گذشته بیش از ۳۰۰ شیر آب فشار قوی آتش‌نشانی، همان شیرهای بزرگ و قرمز معروف که در نقاط مختلف بسیاری از شهرهای دنیا دیده می‌شوند، در مناطق فقیرنشین اطراف پاریس شکسته شده‌اند و مردم با آبی که با فشار زیاد به آسمان پرتاب شده بازی کرده‌اند، در گودال‌های بزرگی که این آب‌ها جمع شده شنا کرده‌اند و حتی استخرهای بادی کوچک را به زیر این شلنگ‌ها برده‌اند و آنها را پر آب کرده‌اند. برخی می گویند در محل هایی که این اتفاق ها افتاده خبری از استخر نیست.

این‌گونه شد که بسیاری از شیرهای آب آتش‌نشانی شکسته شدند، اتفاقی که دو سالی است رخ می‌دهد و هر ساله بیشتر و بیشتر می‌شود.
 
تفریح عجیب و خطرناک مناطق فقیرنشین پاریس
"آن‌چنان در حال بازی در آنجا هستند که انگار هیچ تفریح دیگری نیست یا اینجا هیچ استخری وجود ندارد."

این اتفاقی است که در مناطق فقیرنشین به یک مد بدل شده است، مدی که خود وارداتی از مناطق فقیرنشین نیویورک است و معروف به "استخر خیابانی"است.

با باز ماندن شیر آب اتشنشانی در این محله، در منطقه ای پست، آنقدر آب جمع شده که کودکان درحال شنا در آب جمع شده در گودال هستند.

این مد می‌تواند واقعاً خطرناک باشد. از سویی این آب می‌تواند به خانه‌های مردم آسیب بزند، می‌تواند به کابل‌های برق برسد و جان افرادی که در آن اطراف هستند را به خطر بیندازد و یا با کاهش فشار آب در سیستم، در خاموش کردن آتش در نقطه دیگری از شهر ایجاد مشکل کند.

جدا از آن، این اقدامی هزینه زا نیز هست. به گفته مقامات شهر پاریس، "استخر خیابانی"در آخر هفته گذشته بیش از یک میلیون یورو خرج روی دست دولت فرانسه گذاشته است. به گفته یک مقام شهری، در هر بار شکستن شیر آب آتش‌نشانی به طور متوسط، ۱۵ هزار لیتر آب هدر می‌رود.

«نزدیک‌ترین استخر با اینجا 40 دقیقه فاصله دارد»

حمدا ترائوره یک کنشگر اجتماعی در یکی از مناطق فقیرنشین اطراف پاریس است، او در این باره به ناظران می‌گوید: من گمان می‌کنم اگر جوانان یک استخر در نزدیکی خانه خود داشتند دست به چنین کاری نمی‌زدند. در محلی که من زندگی می‌کنم هیچ استخری وجود ندارد، نزدیک‌ترین استخر با اینجا دست کم ۴۰ دقیقه با اتوبوس فاصله دارد. در این محله برخی برنامه‌های تفریحی برای تابستان و جوانان در نظر گرفته شده که به هیچ‌وجه کافی نیستند.

با این حال مقامات مناطق مختلف می‌گویند این پدیده منحصر به محله‌هایی که استخر ندارند نیست و در جاهایی که استخر نیز وجود دارد این پدیده به وجود دارد.
 
جام نيوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
1
1
چه باحال !
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار