جیمزتاون؛ اولین مستعمره انگلیس در آمریکا+عكس
کد خبر: ۷۶۱۴۴
تاریخ انتشار: 2017 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
بیش از صد سال بعد از سفر تاریخی کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲، تیمی از حدود صد مهاجر انگلستان را در سال ۱۶۰۶ با سه کشتی ترک کردند و به خلیج چساپیک رفتند. یک ماه بعد آن‌ها اولین مستعمره انگلیسی را در خاک آمریکا روی یک شبه جزیره باریک در رودخانه جیمز در ویرجینیا تاسیس کردند و نام آن را جیمزتاون گذاشتند. استعمارگران بلافاصله پس از ورود قلعه‌ای ساختند تا آن‌ها را دربرابر قبایل سرخپوست و حمله احتمالی اسپانیایی‌های فلوریدا محافظت کند.

چند سال اول به علت کمبود موادغذایی، تامین منابع از انگلستان و ناتوانی در کشاورزی باوجود اینکه بیماری ۹۰ درصد مهاجران اصلی را کشته بود، برای مهاجران بسیار سخت بود. اما منابعی که از مهاجران جدید انگلستان می‌رسید مانع نابودی کامل آن‌ها می‌شد. در چند دهه بعد، کلونی آن هابه طور قابل توجهی از نظر ابعاد و جمعیت بزرگ شد و مرکز حکومت استعمارگران انگلیسی شد. در نقطه اوج، جمعیت آن‌ها به ۵۰۰ نفر رسید.

در سال‌های ۱۶۰۰ اختلاف نظر و درگیری‌های زیادی بین آن‌ها و مردم محلی به وجود آمد و در سال ۱۶۷۶ بیشتر جیمزتاون به آتش کشیده شد. شهر چندین بار سوزانده شد و بعد در سال ۱۶۹۹ به زمین‌های بالاتر منتقل و ویلیامزبورگ نامیده شد. در اواخر قرن نوزدهم، جیمزتاون کانون تاریخی جدیدی شد و برج قرن هفدهمی کلیسای جیمز تاون و زمین‌های زیادی برای حفاظت اهدا شد. اکنون جزیره جیمزتاون یک سایت تاریخی ملی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از قلبعه جیمز متعلق به سال ۱۶۰۷، برج کلیسای و شهر قرن هفدهمی و همچنین تور یک موزه باستان شناسی دیدن کنند.
 
جیمزتاون؛ اولین شهر انگلیسی در آمریکا 
 
جیمزتاون؛ اولین شهر انگلیسی در آمریکا 
 
جیمزتاون؛ اولین شهر انگلیسی در آمریکا 
 
جیمزتاون؛ اولین شهر انگلیسی در آمریکا 
 
جیمزتاون؛ اولین شهر انگلیسی در آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار