شناسایی 9 کرمانی مشکوک به «تب کنگو»
کد خبر: ۷۵۳۰۱
تاریخ انتشار: 2017 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه یک فرد مبتلا به تب کریمه کنگو در استان کرمان شناسایی شده است گفت: 9 بیمار مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در این استان شناسایی شده اند.

مهدی شفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه یک دامدار از شهرستان شهربابک بعد از بروز علائم بیماری بلافاصله به استان یزد مراجعه می کند افزود: این فرد به دلیل ارتباط با دام به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا می شود و بلافاصله در یزد مورد درمان قرار می گیرد و سلامتی خود را به دست می آورد.

وی ادامه داد: سه تعریف جامع مشکوک، مضنون و قطعی در مورد بیمارانی که با علائم تب کریمه کنگو به مراکز درمانی مراجعه می کنند وجود دارد.

این مسئول اظهار کرد: افرادی که با علائم تب کریمه کنگو مانند تهوع، استفراغ و یا سابقه تماس با دام به مراکز درمانی مراجعه می کنند از نظر ما مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند.

شفیعی گفت: برخی بیماران مشکوک ابتلا به تب کریمه کنگو بعد از انجام آزمایش ها و افت پلاکت مضنون به بیماری هستند که در این دو صورت کادر پزشکی قبل از حاضر شدن جواب آزمایش درمان را به صورت گمان به ابتلا آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه دریافت جواب آزمایش بیماران مشکوک به تب کریمه کنگو حدود دو هفته طول می کشد تفزود: به همین دلیل کادر پزشکی قبل از مثبت یا منفی شدن جواب آزمایش درمان را آغاز می کنند.

شفیعی ادامه داد: موارد مشکوک و ابتلا به تب کریمه کنگو طی سال جاری در استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نداشته است.

وی از مردم خواست از ذبح دام به منظور مصرف یا نذر خودداری کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه کرمان، مصرف گوشت های با برچسب کشتارگاه را به دلیل گذراندن یک دوره 24 ساعته سرما بدون مشکل دانست.

شفیعی توصیه کرد: تماس با گوشت تازه که خارج از نظارت دامپزشکی ذبح شده باشد امکان ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را افزایش می دهد و این در حالی است که گوشت پخته شده نمی تواند ناقل این بیماری باشد.
ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار