بررسی علت مرگ مادر باردار در کهگیلویه
کد خبر: ۷۵۱۸۰
تاریخ انتشار: 2017 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در پی اعلام مرگ مادر باردار در شهرستان کهگیلویه، بر اثر بیماری تب کنگو در برخی سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن بررسی دقیق موضوع و اعلام نظر نهایی بر اساس نتایج آزمایش های صورت گرفته، تأکید کرد.

در این اطلاعیه آمده است:


با تاکید مجدد و درخواست از مردم عزیز مبنی بر رعایت نکات بهداشتی اعلام شده در زمینه رعایت موارد بهداشتی و همچنین توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته از طرف مجموعه حوزه سلامت استان، به اطلاع می رساند موضوع مرگ مشکوک مادر باردار ۱۹ساله در بخش چاروسای قلعه رئیسی این شهرستان در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد در حال بررسی است.

این مادر باردار، ۱۰ خرداد ۹۶ با علائم تب، سردرد و خون ریزی از بینی به مرکز بهداشتی درمانی قلعه رئیسی مراجعه و توسط پزشک و مامای مرکز معاینه شده و اقدامات اولیه پزشکی مورد نیاز را دریافت کرد.

به تشخیص پزشک معالج؛ برای فرآیند تکمیلی درمانی به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه اعزام می شود و در آنجا نیز تیم پزشکی شرایط این مادر باردار را مورد بررسی دقیق قرار داده و اقدامات درمانی لازم را انجام می دهند.

با توجه به شرایط خاص بیمار، نوازد وی در بیمارستان دهدشت به سلامت متولد  و نظر به ضرورت دریافت خدمات تخصصی بیشتر و با تشکیل جلسه فوری مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی استان و با وجود تلاش تیم پزشکی از سطح اول تا بیمارستان و همچنین متخصص زنان و زایمان بیمارستان  این شهرستان؛ در راستای نجات جان مادر، از طریق آمبولانس هوایی به همراه پزشک متخصص زنان، وی به یکی از بیمارستان های شیراز اعزام و متاسفانه با وجود تلاش های صورت گرفته فوت می شود.

ذکر این نکته ضروری است که نمونه گیری های لازم در زمینه تشخیص ابتلاء بیمار به تب کریمه کنگو صورت گرفته و پس از اعلام نظر نهایی به اطلاع مردم رسانده خواهد شد؛ ضمن اینکه حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد این اطمینان خاطر را به مردم شریف هم استانی می دهد که آمادگی کامل درمانی در این زمینه در سطح استان وجود دارد.

در کنار این مساله، از این فرصت استفاده کرده و به دلیل اهمیت موضوع، مجددا از هم استانی های عزیز خواهشمندیم از خرید هر نوع گوشت غیر بهداشتی در مسیرهای پرتردد استان  و یا سایر مراکز غیر بهداشتی عرضه گوشت، جدا خودداری و به هشدارهای بهداشتی ارائه شده همکاران ما در حوزه معاونت بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.

همچنین از شما درخواست می کنیم ترجیحا گوشت های خریداری شده را  پس از نگهداری ۲۴ ساعته در یخچال استفاده و در حد امکان از برخورد با خون و ترشحات حیوانی پیشگیری کنید.

به گزارش ایسنا، تب خونریزی کریمه کنگو، بیماری ویروسی خون ریزی تب دار حاد است که به وسیله کنه منتقل می شود. شروع ناگهانی تب، سردرد، دردعضلانی و خونریزی به همراه یک یافته اپیدمیولوژیک در دو هفته قبل از شروع علائم( تماس با دام یا ذبح دام،  تماس با خون و ترشحات لاشه دام، گزش کنه، دستکاری کنه، تماس با بیمار مشکوک به CCHF و مسافرت به منطقه روستایی آلوده) از جمله موارد مشکوک ابتلاء به این بیماری است 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار