کاهش درد زایمان با انجام این کار ساده
کد خبر: ۷۵۱۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
متخصصان دریافته‌اند که زنان باردار یا همان مادران آینده‌ای که از تکنیک‌های تمدد اعصاب و تمرکز حواس استفاده می‌کنند، می‌توانند زایمان خود را آسان‌تر و راحت‌تر پشت سر بگذارند و احتمال خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان را هم در خود کاهش بدهند. یک کار ساده وجود دارد که تمام زنان باردار می‌توانند با انجام آن، درد و رنج زایمان را به حداقل برسانند: تمرکز حواس.

کاهش درد زایمان با انجام این کار ساده اختصاصی «تابناک باتو» ؛ نادیده گرفتن ترس از زایمان قریب الوقوع برای هر زن بارداری، کار بسیار سخت و دشواری است.

چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، فقط یک راه وجود دارد تا بچه وارد این دنیا شود و این راه چیزی نیست جز زایمان. البته این کار هم به طور طبیعی با درد و مشقت همراه خواهد بود.

کاهش درد زایمان با انجام این کار ساده

متخصصان دریافته‌اند که زنان باردار یا همان مادران آینده‌ای که از تکنیک‌های تمدد اعصاب و تمرکز حواس استفاده می‌کنند، می‌توانند زایمان خود را آسان‌تر و راحت‌تر پشت سر بگذارند و احتمال خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان را هم در خود کاهش بدهند.

اما در حال حاضر، تیمی از دانشمندان بر این باروند که یک کار ساده وجود دارد که تمام زنان باردار می‌توانند با انجام آن، درد و رنج زایمان را به حداقل برسانند: تمرکز حواس.

این دانشمندان معتقدند، تمرین تمرکز حواسی که ترس و درد را هدف قرار می‌دهد، می‌تواند در زمان زایمان بسیار مفید و سودمند باشد.

پروفسور لاریسا دوکان (Larissa Duncan) از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (Wisconsin-Madison) اشاره کرد: «ترس از ناشناخته‌ها، همه‌ی انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار می دهد و این نکته در زنان باردار هم صدق می‌کند.»

وی همچنین افزود: «زنان در این مطالعه‌ی علمی با استفاده از مهارت‌های تمرکز حواس، احساس بهتری را نسبت به توانایی مواجهه با زایمان ابراز کردند. این زنان بهبود و ارتقای تندرستی و سلامت ذهنی را تجربه کردند که برای هماهنگی درست و سالم مادر و فرزند در سال اول زندگی بسیار مهم و اساسی است.»

این یافته‌ها نشان می‌دهند که زنان باردار و بهتر بگوییم، مادران آینده‌ای که تمرینات تمرکز حواس را انجام می‌دهند، ممکن است که به داروهای کمتری برای کاهش درد زایمان نیاز داشته باشند.

اعضای تیم تحقیقاتی پروفسور دونکان، 30 زن را در سه ماهه آخر بارداری با یکدیگر مقایسه کردند.

دو گزینه برای زایمان به این زنان پیشنهاد شد. یکی همان دوره‌ی آماده‌سازی استاندارد زایمان و دیگری کارگاه فشرده‌ی آموزش تکنیک‌های تمرکز حواس با هدف کاهش ترس و استرس.

این دوره‌ی آموزشی روی حرکات ذهنی، مدیتیشن (مراقبه) همراه با پیاده‌روی و استراتژی‌های مواجهه با درد تمرکز داشت.

این محققان دریافتند که زنان حاضر در گروه تمرکز حواس کمتر از علائم افسردگی رنج بردند و منافع و مزایای این کار، حتی تا شش هفته پس از زایمان نیز مشهود بودند.

در نقطه‌ی مقابل، زنان حاضر در گروه استاندارد از بدتر شدن علائم افسردگی در رنج و عذاب بودند.

تیم تحقیقاتی پروفسور دونکان یاد‌آور شد که میزان داروی بی‌حسی در در هر دو گروه یکسان و مشابه بود.

اما، زنان حاضر در گروه تمرکز حواس در هنگام زایمان، تمایل کمتری به مصرف داروهای مخدر ضد درد داشتند.

کاهش درد زایمان با انجام این کار ساده

نانسی بارداک (Nancy Bardacke)، یکی از پژوهشگران همکار در این مطالعه گفت: «نتایج امیدوار کننده‌ی این مطالعه‌ی کوچک، دلالت بر این احتمال دارند که مهارت‌های تمرکز حواس می‌توانند مسیر والدین و مادران باردار را در جهت آماده شدن برای این تغییر ژرف و عمیق در زندگی، دگرگون کند.»

وی همچنین افزود: «علاوه بر پشتیبانی و حمایت از مادران و نوزادان، شاید بتوانیم برای پدران هم سودمند باشیم که هم تولد نوزاد خود و هم پدر شدن را تجربه می‌کنند. در عین حال که قطعاً تحقیقات بیشتری مود نیاز است، پیامدهای این کار روی سلامت تعداد بیشتری از مردم، باعث ایجاد انگیزه می‌شود.»

The Sun

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
3
مفید بود
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
2
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
2
این همه درد وبچه مال بابا ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
عالی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار