روش اصلی پخت شکشوکه
کد خبر: ۷۴۹۶۸
تاریخ انتشار: 2017 June 01    -    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
«شکشوکه» نام یک نوع املت است که در کشور تونس، طرفداران زیادی دارد. امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی اصلی پخت این املت متفاوت آشنا کنیم. برای آشنایی با روش پخت و مواد اولیه‌ی «شکشوکه» با ما همراه باشید.
روش اصلی پخت شکشوکه
 
اختصاصی تابناک باتو؛ «شکشوکه» نام یک نوع املت است که در کشور تونس، طرفداران زیادی دارد. امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی اصلی پخت این املت متفاوت آشنا کنیم. برای آشنایی با روش پخت و مواد اولیه‌ی «شکشوکه» با ما همراه باشید.

روش اصلی پخت شکشوکه

مواد لازم:

تخم مرغ: 4 عدد
گوجه فرنگی رنده شده: 1 عدد متوسط
پیاز خرد شده: 1 عدد متوسط
جعفری خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
برنج خام: 2 قاشق غذاخوری
آب: یک چهارم پیمانه
روغن: 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

در ظرفی مناسب، روغن را ریخته و پیاز خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم. وقتی خامی پیاز گرفته شد، گوجه فرنگی را هم به آن اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم.

در مرحله‌ی بعد، برنج شسته شده (بهتر است از خرده برنج استفاده شود) را اضافه می‌کنیم و پس از آن، آب را به مواد اضافه می‎کنیم.

حالا نوبت نمک و فلفل است. پس از این مرحله، اجازه می‌دهیم تا مواد روی حرارت آرام آرام جا بفتند. وقتی خوب غلیظ شد، جعفری خرد شده به همراه تخم مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم. بهتر است در این مرحله، املت را مخلوط نکنیم و بگذاریم زرده‌های تخم مرغ، درسته باقی بماند. وقتی تخم مرغ‌ها سفت شد، شعله را خاموش می‌کنیم و «شکشوکه» را در ظرفی مناسب، سرو می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: fatafeat
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار