۶ حقیقت بسیار جالب که شما را شگفت زده خواهند کرد
کد خبر: ۷۴۹۱۷
تاریخ انتشار: 2017 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
آگاهی از واقعیت های تاریخی و دانستن اینکه برخی از وسایل و گجت های امروزی به چه دوره ای از تاریخ بر می گردند و در اصل به چه منظور و با چه هدفی ساخته شده اند، می تواند بسیار جالب به نظر برسد.

مثلا آیا می دانستید تی شرت های مردانه ای که پوشش اصلی و انتخاب اول مردم در روزهای گرم تابستان هستند، در اصل برای مردان مجردی طراحی شد که توانایی دوختن دکمه های پیراهن خود را نداشتند؟ در گذشته، وقتی دکمه پیراهن مردان می افتاد، اگر متاهل بودند، همسرانشان زحمت دوخت و دوز را به عهده می گرفت. اما اگر مجرد بوند، نه تنها کسی را نداشتند که این کار را برایشان انجام دهد، بلکه خودشان هم از انجام این کار ساده ناتوان بودند. به همین خاطر، تی شرت هایی بدون دکمه طراحی و عرضه شد تا مصائب زندگی مردان مجرد کاهش یابد.

برای آگاهی از دیگر حقیقت های تاریخی از شما دعوت می کنیم تا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تی شرت نخستین بار برای مردان مجردی طراحی شد که نمی دانستند دکمه یقه پیراهن مردانه خود را چگونه باید بدوزند.

۶ حقیقت بسیار جالب که شما را شگفت زده خواهند کرد

در اداخر قرن ۱۹ میلادی، هنگامی که برای نخستین بار تی شرت اختراع و عرضه شد، برخی از شهرها پوشیدن آن را ممنوع اعلام کردند زیرا تصورشان این بود که تی شرت، حکم زیر پیراهنی را دارد. اما کمپانی تولیدکننده لباس زیر کوپر، با تبلیغات زیاد سعی داشت مردان را به خریدن و پوشیدن این لباس های تشویق نماید. شعار این کمپانی این بود: «زیرپیراهن های مردان مجرد» یا «بی دکمه – بی سوزن – بی نخ» به این مفهوم که دیگر لازم نیست منتظر همسرتان باشید تا دکمه افتاده ی پیراهن شما رابرایتان بدوزد. با تی شرت از این مصائب راحت خواهید بود و متکی به زن ها نیستید.

پیش از قرن ۲۰ میلادی، سنجاب ها محبوب ترین حیوان خانگی مردم آمریکا به شمار می رفتند.

۶ حقیقت بسیار جالب که شما را شگفت زده خواهند کرد

در قرون ۱۸ و ۱۹ میلادی، سنجاب ها، حیوان خانگی قشر متمول جامعه به حساب می آمدند اما از آن جا که این حیوان ذات تعلیم ناپذیر دارد، بیشتر مایه دردسر بود تا اینکه سرگرم کننده باشد. به همین خاطر، پیش از قرن بیستم، این محبوبیت از بین رفته و کمتر کسی به خرید و نگهداری از سنجاب ها اقدام می کرد.

نخستین مراسم یادبود در آمریکا توسط برده های تازه آزاد شده سازمان دهی شده بود

۶ حقیقت بسیار جالب که شما را شگفت زده خواهند کرد

یکی از نخستین مراسم های یادبود و بزرگداشت در کشور آمریکا، درست یک روز پس از پایان جنگ مدنی در اول ماه می سال ۱۸۶۵ میلادی برپا شد، زمانی که حدود یکهزار برده و رنگین پوست با هم سرود خوانده و گل هایی را روی قبر سربازان آمریکایی قرار دادند. البته این روز چندین سال بعد یعنی در ۱۹۷۱ به عنوان روز ملی اعلام و برای آن جشن گرفته شد

روز ۱۸ آوریل سال ۱۹۳۰ میلادی یکی از آرام ترین و بی رویدادترین روزهای تاریخ بشریت به شمار می رود به طوری که رادیو بی بی سی اعلام کرد: «امروز هیچ خبر جدیدی وجود ندارد»

۶ حقیقت بسیار جالب که شما را شگفت زده خواهند کرد

در تاریخ یاد شده، از شدت بی خبری در تمام روز موسیقی و اپرا ز شبکه های خبری پخش شد.

تا پیش از دهه ۱۸۰۰ میلادی، مردم خواب دو بخشی داشتنند. به این صورت که ۳ تا ۴ ساعت خوابیده و سپس بیدار می شدند، ۲ تا ۳ ساعت فعالیت های گوناگونی را انجام داده و دوباره به مرحله دوم خواب رفته و تا طلوع آفتاب می خوابیدند.

۶ حقیقت بسیار جالب که شما را شگفت زده خواهند کرد

در قرون ۱۵ و ۱۶ میلادی، خواب دو بخشی در میان عموم مردم مرسوم بود. آن ها اغلب پس از غروب آفتاب که کارهایشان تمام می شد، چند ساعت می خوابیدند که «خواب اولیه» نام داشت. سپس در نیمه شب بیدار شده و کارهایی همانند عبادت، نوشتن، مطالعه یا دید و بازدید با همسایه های را انجام می دادند.

حتی برخی از پزشکان در آن زمان اعتقاد داشتند که بهترین زمان یادگیری، هنگام سحر و پس از خواب نیمه شب است. آن ها پس از این فعالیت ها دوباره به رختخواب رفته و تا طلوع خورشید می خوابیدند.

این روند زندگی در اواخر قرن ۱۷ دستخوش تغییرات شد به طوری که در دهه ۱۹۲۰ میلادی به طور کامل از بین رفته و خواب یکدست شبانه جایگزین آن شد.

گاو ها نیز «دوست صمیمی» دارند که در صورت جدایی از آن ها، دچار ترس و اضطراب خواهند شد

۶ حقیقت بسیار جالب که شما را شگفت زده خواهند کرد

بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ صورت پذیرفت، مشخص گشت که گاو ها نیز همانند انسان ها معنای دوستی را به خوبی درک می کنند به طوری که اگر از بهترین دوستان خود جدا شوند، مضطرب شده و رفتارهای عجیب و غیر قابل پیش بینی از خود نشان می دهند.
 
روزياتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار