خواب شبانه‌ی کمتر از 6 ساعت و افزایش احتمال مرگ زود هنگام
کد خبر: ۷۴۷۷۷
تاریخ انتشار: 2017 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
یک مطالعه‌ی علمی نشان می‌دهد که افراد دچار سندروم متابولیک – ترکیبی از بیماری‌های دیابت نوع دو، فشار خون بالا و چاقی مفرط – برای افزایش عمر خود نیاز به خواب بیشتری دارند. این بررسی بلند مدت از 1344 بیمار با میانگین سنی 49 سال، اولین بررسی اندازه‌گیری و سنجش خواب در آزمایشگاه است.

خواب شبانه‌ی کمتر از 6 ساعت و افزایش احتمال مرگ زود هنگام اختصاصی «تابناک باتو» ؛ خواب کمتر از شش ساعت در هر شب، احتمال مرگ زود هنگام به دلیل حمله‌ی قلبی و ایست قلبی را در افراد در معرض خطر افزایش می‌دهد.

یک مطالعه‌ی علمی نشان می‌دهد که افراد دچار سندروم متابولیک – ترکیبی از بیماری‌های دیابت نوع دو، فشار خون بالا و چاقی مفرط – برای افزایش عمر خود نیاز به خواب بیشتری دارند.

خواب شبانه‌ی کمتر از 6 ساعت و افزایش احتمال مرگ زود هنگام

این بررسی بلند مدت از 1344 بیمار با میانگین سنی 49 سال، اولین بررسی اندازه‌گیری و سنجش خواب در آزمایشگاه است.

این مطالعه‌ی علمی همچنین، اولین مطالعه‌ی علمی است که اثر مدت زمان خواب را برای وقوع مرگ زود هنگام در افراد دارای عوامل خطرزای مشکلات قلبی، مورد بررسی قرار می‌دهد.

محققان اظهار داشتند که این اثرگذاری به خصوص در افراد دارای فشار خون بالا یا اختلال متابولیسم گلوکز به شکل قابل توجهی بالاست.

خواب شبانه‌ی کمتر از 6 ساعت و افزایش احتمال مرگ زود هنگام

افراد دارای عوامل خطرزا با خواب کمتر از شش ساعت در هر شب، 2.1 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ به دلیل مشکلات قلبی هستند.

این مطالعه از نوع مطالعات مشاهده‌ای بود؛ به همین علت، نتایج حاصل از این مطالعه نمی‌تواند تضمینی برای علت و معلول داشته باشد. اما در عین حال، ارتباط بین کمبود خواب و مرگ زود هنگام به دلیل مشکلات قلبی در افراد در معرض خطر را اثبات می‌کند.

خواب شبانه‌ی کمتر از 6 ساعت و افزایش احتمال مرگ زود هنگام

دکتر خولیو فرناندز موندوزا (Julio Fernandez-Mendoza) از دانشکده پزشکی پن استیت (Penn State College of Medicine) گفت: «اگر می‌خواهید که خطر سکته و مشکلات قلبی را کاهش دهید، اهمیت دادن به خواب بسیار حائز اهمیت است.»

وی همچنین افزود: «آزمایشات بالینی بیشتری مورد نیاز است تا بتوان تعیین کرد که آیا افزایش مدت زمان خواب در ترکیب با کاهش فشار خون و گلوکز، تشخیص زودهنگام افراد مبتلا به سندروم متابولیک را بهبود می‌بخشد یا خیر.»

The Sun

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار