مفهوم رنگ‌ها در تاریخ؛ رنگ زرد
کد خبر: ۷۴۷۱۳
تاریخ انتشار: 2017 May 29    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
رنگ‌ها در دوران‌های مختلف تاریخ برای لباس‌های خاصی استفاده می‌شدند. به طور کلی رنگ‌ها دارای مفاهیم خاصی در لباس پوشیدن هستند و انتخاب رنگ لباس و نوع استایل نشان‌دهنده‌ی شخصیت شماست. به علاوه هر رنگی مفهوم متفاوتی در فرهنگ‌های مختلف دارد. این‌ بار در اینجا درباره‌ی رنگ زرد در تاریخ می‌خوانید.

مفهوم رنگ‌ها در تاریخ؛ رنگ زردرنگ اولین چیزی است که افراد هنگام دیدن شما به آن توجه می‌کنند و می‌تواند به سرعت، اثری طولانی‌مدت روی فرد مقابل بگذارد. رنگ‌هایی که برای مد و در استایل لباس پوشیدن خود انتخاب می‌کنید، درواقع تصویری است از آن‌چه می‌خواهید باشید و احساسی که در مورد خود دارید. به علاوه، انتخاب صحیح رنگ روی مواردی از جمله اندام، ظاهر و شخصیت نیز تاثیر می‌گذارد. در سری مطالب مد و رنگ در بنیتا درباره‌ی اهمیت رنگ در مد و چگونگی انتخاب صحیح رنگ برای لباس، رنگ‌های سال و... می‌خوانیم. یک دنیای رنگی، دنیایی پر از معناست؛ زیرا افراد از رنگ‌ها به عنوان نماد استفاده می‌کنند. در این قسمت درباره‌ی مفهوم رنگ زرد در تاریخ و دنیای امروزی و کاربرد آن خواهیم خواند.

 
مفهوم رنگ‌ها در تاریخ؛ رنگ زرد

 رنگ زرد یکی از درخشان‌ترین رنگ‌ها در چرخه‌ی رنگ است. این رنگ بیشتر از همه‌ی رنگ‌ها می‌تواند توجه ما را جلب کند. در طبیعت، رنگ زرد، رنگ گل‌های آفتاب‌گردان، نرگس، زرده‌ی تخم مرغ، لیمو، قناری و زنبور است. رنگ زرد در دنیای مدرن می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد؛ باب اسفنجی، شکلک‌های صفحات مجازی و یا حتی هشدار و خطر.  رنگ زرد رنگ شادی و خوش‌بینی است، رنگ شوق و خلاقیت و از همه مهم‌تر، رنگ طلوع خورشید و بهار. البته رنگ زرد همیشه معنای مثبت ندارد. مانند هر رنگ دیگری می‌تواند نشان‌دهنده‌ی معانی منفی نیز باشد. رنگ زرد در برخی فرهنگ‌ها نماد بزدلی، خیانت و دیوانگی است. رنگ هشدار و بیماری‌هایی مانند زردی، مالاریا و طاعون نیز است.

00010fullscreen.jpg

رنگ زرد از اولین رنگ‌هایی است که در نقاشی‌های درون غار از آن استفاده شد. در مصر باستان، رنگ زرد را به طلا نسبت می‌دادند و رنگ جاودانه محسوب می‌شد. آن‌ها اعتقاد داشتند که پوست و دست و پای خدایان‌شان از طلا ساخته شده بود. رنگ زرد در نقاشی‌های معابد استفاده می‌شد. در دوران رنسانس، رنگ زرد تبدیل به رنگی شد که به یهودا، فردی که به حضرت عیسی (ع) خیانت کرد نسبت دادند. از آن زمان رنگ زرد را نشانه‌ی حسادت و خیانت می‌دانستند.

80bf8393c53cef588ab76c304a65c76a.jpg

رنگ زرد اولین بار در قرن ۱۸ و۱۹ به صورت صنعتی ساخته شد. در این فرایند رنگ صنعتی جایگزین رنگ‌های سنتی شد. رنگ‌های سنتی بسیار سمی بوده و دارای ارسنیک و ادرار گاو بودند. جی.ام.دبلیو ترنر اولین نقاشی بود که از رنگ زرد برای نشان دادن احساسات در نقاشی استفاده کرد.

تاریخچه‌ی رنگ زرد بحث برانگیز است. در دوران‌های مختلف این رنگ نشانه‌ی عشق، تنفر و معانی مختلفی بوده. رنگ زرد یکی از ترندهای رنگی برتر امسال بود و یکی از رنگ‌های انتخاب پنتون برای سال ۲۰۱۷ نیز بود. تعداد زیادی از سلبریتی‌ها در مراسم گلدن گلوب امسال لباس زرد برتن داشتند.
 
بنیتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار