تصویر بمب‌گذار منچستر منتشر شد +عکس
کد خبر: ۷۴۶۴۰
تاریخ انتشار: 2017 May 28    -    ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
 پلیس بریتانیا، روز شنبه برای نخستین‌بار تصاویر دوربین‌های سطح شهر منچستر از «سلمان عبیدی» را منتشر کرده است؛ کسی که دوشنبه گذشته در یک حمله انتحاری به کنسرت «آریانا گرانده»، ۲۲ نفر را کشت و ۶۶ نفر را زخمی کرد.

«ایان هوبکنز» رئیس پلیس منچستر و «نیل باسو» از مسئولان ارشد در اداره مبارزه با تروریسم در بریتانیا، طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «ما می‌دانیم که یکی دیگر از اماکنی که عبیدی به آنجا رفت و آمد می‌کرد، آپارتمانی در مرکز این شهر بود و از آنجا به کنسرت آریانا رفت».

این بیانیه افزود: «احتمال می‌رود که در این آپارتمان بمب ساخته می‌شد».

هوبکنز و باسو افزودند، اطلاعات مهمی درباره عبیدی به‌دست آورده‌اند مبنی بر این‌که وی یک شهروند بریتانیایی ۲۲ساله بود و پدر و مادرش لیبیایی‌تبار هستند. پلیس می‌گوید اطلاعاتی همچنین درباره نحوه ساخت بمب توسط این انتحاری، همدستان وی، منابع تأمین مالی‌اش و اماکنی، که به آنجا تردد می‌کرد، به دست آورده است.

منچستر
 
پلیس در عین حال از اهالی منچستر خواسته است تا هرگونه اطلاعاتی درباره سلمان عبیدی و فعالیت‌هایی، که مربوط به بازه زمانی ۱۸ مه ــ زمان بازگشت وی به بریتانیا ــ تا زمان اجرای این حمله انتحاری است، در اختیار کارآگاهان قرار دهند.

در همین حال، سطح هشدار امنیتی در بریتانیا که بعد از این حمله به بالاترین درجه رسیده بود، اکنون از وضعیت «بحرانی» خارج شده هرچند هنوز در سطح «مهم» باقی مانده است. با پایین آمدن سطح هشدار امنیتی سربازان ارتش بریتانیا که برای کمک به پلیس این کشور راهی خیابان‌ها شده بودند از دوشنبه‌شب به پایگاه‌های خود باز خواهند گشت.
 
 
تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار