آب میوه برای کودکان زیر یک سال ممنوع!
کد خبر: ۷۴۵۳۷
تاریخ انتشار: 2017 May 28    -    ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
پزشکان می‌گویند؛
بیانیه سیاست آکادمی اطفال آمریکا که در سال 2001 میلادی منتشر شد و در سال 2006 میلادی نیز مجدداً بر آن تاکید شد، توصیه کرده است که هیچ آب میوه‌ای به کودکان زیر شش ماه داده نشود و کودکان بین یک تا شش سال نباید بیشتر از 113 گرم تا 170 گرم و کودکان هفت ساله یا بیشتر نیز نباید بیش از 226 تا 340 گرم در روز، آب میوه مصرف کنند.

آب میوه برای کودکان زیر یک سال ممنوع! اختصاصی «تابناک باتو» ؛ والدین شاید ندانسته به کودکان کم سن و سال خود، آب میوه بدهند؛ در صورتیکه حالا، بخش قابل توجهی از پزشکان می‌گویند، این کار برای کودکان زیر یک سال نباید به هیچ عنوان انجام شود. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) روز دوشنبه، راهنمایی‌های جدیدی را برای پاسخ به یکی از رایج‌ترین سؤالات والدین، اعلام کرد.

آکادمی اطفال آمریکا در اظهارنظری در وب سایت خود گفت: «بیانیه سیاست آکادمی اطفال آمریکا که در سال 2001 میلادی منتشر شد و در سال 2006 میلادی نیز مجدداً بر آن تاکید شد، توصیه کرده است که هیچ آب میوه‌ای به کودکان زیر شش ماه داده نشود و کودکان بین یک تا شش سال نباید بیشتر از 113 گرم تا 170 گرم و کودکان هفت ساله یا بیشتر نیز نباید بیش از 226 تا 340 گرم در روز، آب میوه مصرف کنند. با وجود این، نگرانی قابل توجهی از آن به بعد، در مورد افزایش نرخ چاقی مفرط و شانس پوسیدگی دندان‌ها ابراز شده است.

آب میوه برای کودکان زیر یک سال ممنوع!

این سیاست جدید که به طور مفصل با عنوان «مصرف آب میوه در اطفال، کودکان و نوجوانان: توصیه‌های رایج» شرح داده شده است، نشان می‌دهد که نباید به طور قطع به کودکان زیر یک سال آب میوه داده شود مگر اینکه دلیل پزشکی خاصی برای این کار وجود داشته باشد. (از جمله کنترل یبوست)

آکادمی اطفال آمریکا برای کودکان یک تا سه سال، مصرف حداکثر 113 گرم آب میوه را در روز توصیه می‌کند. کودکان سه تا 6 سال نیز نباید بیش از 113 گرم تا 170 گرم در روز، آب میوه مصرف کنند. کودکانی که 7 سال و یا بیشتر سن دارند، حداکثر می‌توانند 226 گرم (حدود یک لیوان) آب میوه مصرف کنند.

آب میوه برای کودکان زیر یک سال ممنوع!

آکادمی اطفال آمریکا همچنین افزوده است: «خانواده‌های کودکان کوچک دارای پوسیدگی دندان باید با پزشک متخصص اطفال خود در مورد مصرف آب میوه در کودکانشان مشورت کنند. تنها به این دلیل که مصرف آب میوه می‌تواند باعث پوسیدگی بیشتر دندان‌ها شود.»

این گروه همچنین گفته است، در عین حال که رابطه‌‌ی بین آب میوه و چاقی مفرط کودکان قطعی و مسلم نیست، اما توصیه می‌کند که آب میوه را به طور کامل از رژیم غذایی کودکان دارای اضافه وزن حذف کنید اما نه از رژیم غذایی همه‌ی کودکان.

وب سایت آکادمی اطفال آمریکا در ادامه نوشته است: «این سیاست تصریح می‌کند که تقریباً، هیچ قانونی برای آب میوه در طول سال نخست زندگی وجود ندارد و آب میوه‌های گران قیمت که مختص اطفال تولید شده‌اند، خالی از هر گونه ارزشی هستند.»

فاکس‌نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار