«نهنگ عنبر۲ »ناجی گیشه اردیبهشت ماه
کد خبر: ۷۴۳۳۳
تاریخ انتشار: 2017 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
سینماها در اوج فعالیت‌‌های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند زیرا فیلم‌هایی که در سینماها اکران شدند توان جذب مخاطب را داشتند. 4 فیلم سینمایی «نهنگ عنبر سلکشن رویا»، «آشوب»، «برادرم خسرو»، «ویلایی‌ها» و «قلب سفید قاصدک‌ها»از 20 اردیبهشت اکران شد و در این میان تنها فیلم «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» با فاصله زیادی از دیگر فیلم‌ها گوی سبقت را ربود.

با نگاهی به آمار فروش فیلم‌ها به این مهم دست می‌یابیم که فیلم اگر توان و پتانسیل مناسب برای جذب مخاطب را داشته باشد در شرایط انتخابات هم می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند.

فیلم سینمایی «آشوب» ساخته کاظم راست‌گفتار به فروش 157157500 تومان

فیلم سینمایی «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری به فروش 382134050 تومان

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» ساخته سامان مقدم  5723093947 تومان

فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی 188016250  تومان

فیلم سینمایی «قلب سفید قاصدک‌ها» ساخته افشین محمودی  84000 تومان

فیلم سینمایی «تیک آف»ساخته احسان عبدی‌پور به فروش 266663500 تومان

فیلم سینمایی «نقطه کور» ساخته مهدی گلستانه به فروش 53174700 تومان

فیلم سینمایی «امتحان نهایی» ساخته عادل یراقی به فروش 30404500 تومان

اگر نگاهی گذرا به آمار فروش فیلم‌ها از تاریخ 20 اردیبهشت تا 1 خرداد بیاندازیم خواهیم دید فیلم «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» با فروش بالا توانست سینما را از رکود نجات دهد. اما نکته جالب توجه فروش فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» است این فیلم با فروش 84 هزار تومان ظرف 13 روز تنها 8 نفر مخاطب داشت و نشان داد که اصلا نتوانسته در جذب مخاطب موفق باشد این فیلم که در دولت دهم با حمایت فارابی با مجوز ویدئو ساخته شده است و در شرایطی که بسیاری از فیلم های سینمایی از سال های گذشته به دلیل محدود بودن سالن‌های سینما امکان نمایش نیافتند، این فیلم پروانه نمایش سینمایی گرفته و امکان نمایش یافته است اما نتوانسته حتی 100 هزار تومان در گیشه فروش داشته باشد. فیلم سینمایی «برادرم خسرو» رتبه دوم جدول فروش فیلم‌ها از تاریخ 20 اردیبهشت  را به خود اختصاص داده است.  
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار