آیا دانه و بذر گیاهان می توانند در معده ی ما جوانه بزنند؟
کد خبر: ۷۴۳۲۶
تاریخ انتشار: 2017 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
فاصله ی انسان تا درخت شدن؛
برخی از بذرهای گیاهان برای رویش به مقداری اسید سولفوریک احتیاج دارند تا رشد کنند و برویند، اگر این دانه ها نصفه و نیمه جویده شوند با جذب با اسید هیدروکلریک معده که می تواند جایگزین اسید سولفوریک شود جوانه می زنند و تا اندازه ای رشد می کنند.
آیا دانه و بذر گیاهان می توانند در معده ی ما جوانه بزنند؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ سؤال در ابتدا کمی مضحک و عجیب به نظر می رسد. اما آیا تا به حال این احتمال را نداده اید که بذر و دانه ی گیاهان در معده ی ما رشد کنند و جوانه بزنند؟!
 
 
اگر از علاقه مندان به علوم زیستی هستید مطمئنا می دانید که اسید معده انسان آنقدر قدرت دارد که می تواند انواع مختلف غذاها را هضم کند و تقریبا هر چیزی را که وارد دستگاه گوارش می شود حتی آدامس را هم می تواند هضم نماید.
 
 نرم كردن پوست‌های سخت گیاهان به وسیله اسید سولفوریك؛ 
پوست‌های بسیار سخت بعضی از گیاهان تا نرم نشوند قادر به جوانه زنی نخواهند بود، اسید معده می تواند جایگزین اسید سولفوریک شود و این یعنی جوانه زدن گیاه در معده ی ما
نرم كردن پوست‌های سخت گیاهان به وسیله اسید سولفوریك؛ پوست‌های بسیار سخت بعضی از گیاهان تا نرم نشوند قادر به جوانه زنی نخواهند بود، اسید معده می تواند جایگزین اسید سولفوریک شود و این یعنی جوانه زدن گیاه در معده ی ما
 
اما بعضی از دانه ها که دارای یک پوشش سِفت و سخت هستند، اسید معده نمی تواند آن را خرد کرده و ذوب کند و اغلب آنها از بدن دفع می شوند. 
 
اما نکته ی جالب این است که برخی از بذرهای سفت و سخت گیاهان برای رویش به مقداری اسید سولفوریک احتیاج دارند تا رشد کنند و برویند، اگر این دانه ها نصفه و نیمه جویده شوند با جذب اسید هیدروکلریک معده (که می تواند جایگزین اسید سولفوریک شود) جوانه می زنند و تا اندازه ای رشد می کنند.
 
در یک مورد عجیب پزشکان در ماساچوست یک نخود فرنگی در حال رشد را از ریه های یک مرد خارج کردند، که جزئی از عجایب دنیای پزشکی و البته شگفتی های طبیعت است
در یک مورد عجیب پزشکان در ماساچوست یک نخود فرنگی در حال رشد را از ریه های یک مرد خارج کردند، که جزئی از عجایب دنیای پزشکی و البته شگفتی های طبیعت است
 
در قسمت هایی که میزان اسید متعادل تر و فضا مرطوب، تاریک و گرم  است زمینه رشد آنها مهیا است.
 
البته نگران نباشید ممکن است بذرها جوانه بزنند اما درختی نخواهد رویید، زیرا جوانه ها برای ادامه حیات خود به نور و سایر مواد مغذی احتیاج دارند، آنها پیش از دیدن نور به دلیل برخی مواد شیمیایی در معده و روده از بین خواهند رفت، فقط می توانند جوانه بزنند، اما بیش از این حد قدرت رویش ندارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار