حجتالاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای
اسلامی، در خصوص کمکاری مجلس در اعلام موضع صریح در برابر اجرا کردن سند
آموزش ۲۰۳۰ توسط آموزش و پرورش اظهار داشت: نسبت به همه کسانی که در این
حوزه هستند اشکال وارد است که چرا فضای کلی مجلس در مورد مسئله سند آموزش
۲۰۳۰ فعال نبود.
وی افزود: البته برخی نمایندگان مجلس به صورت فردی
تذکراتی دادند، اما نظاممند نبود و موضع کلی مجلس تفسیر نشد. مجلس باید
نسبت به عقب افتادگیاش در این موضوعات پاسخگو باشد.
حجتالاسلام و
المسلمین پژمانفر با گلایه از اینکه در برخی موضوعات تا رهبری اعلام موضع
نکند مسئولان درباره آن حساس نمیشوند، گفت: اکنون هم اجرای سند آموزش ۲۰۳۰
وارد فاز عملیاتی شده است و در برخی نقاط به بهانه اینکه باید یک سری
قواعد جهانی را در حوزه آموزش و پرورش رعایت کنیم و تا سن ده سالگی زبان
آموزش ندهیم، آموزش و حفظ قرآن را برای زیر ده سال ممنوع کردهاند.
رئیس
کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: پیش دبستانیهایی که قرآن آموزش میدهند
دیگر نه تنها امتیاز مثبت ندارند بلکه امتیاز منفی میگیرند و اعلام صریح
کردهاند مجوز پیش دبستانیهایی که فعالیت قرآنی دارند لغو میشود.
وی
به حذف برخی دروس از کتابهای دانشآموزان اشاره کرد و گفت: معلمان قرآن
را دارند از مسیر آموزشی جدا میکنند، ولی از ترس امضا نمیکنند، چون
مجوزها لغو میشود.
حجتالاسلام و المسلمین پژمانفر با اشاره به
اینکه مقام ریاست جمهوری در سیاستگذاری بسیار مهم است، گفت: رئیس جمهور
مصر در این مسئله است که گفتمان اسلام نمیتواند برای پیشرفت مؤثر باشد و
پیشرفت بر اساس گفتمان مدل غربی است و بر همین اساس سند تحول را قبول ندارد
و اجرا نمیکند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در جلسه رأی
اعتماد، وزیر آموزش و پرورش از بردن نام فتنه هم خودداری میکرد و امروز در
گزارشی که درباره دو شغله بودنش ارائه شد، گفتند دانش آشتیانی دی ماه
استعفا داده منتها ثبت نکرده و این مسئله به نظر مسخره و وحشتناک است وقتی
ثبت نشده باشد انگار استعفایی صورت نگرفته است.
فارس