ادای احترام جشنواره کن به قربانیان منچستر
کد خبر: ۷۴۲۱۸
تاریخ انتشار: 2017 May 24    -    ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
برگزارکنندگان جشنواره کن در واکنش به حمله منچستر که 22 کشته و 59 زخمی بر جای گذاشته، با خانواده قربانیان این حادثه خونین همدردی کردند. بنا به دعوت برگزارکنندگان، دیروز (23 مه) راس ساعت 15 به وقت محلی، حاضران هفتادمین جشنواره فیلم کن به احترام یاد و خاطره قربانیان یک دقیقه سکوت خواهند کرد. همزمان، مراسم رونمایی از جدیدترین دنباله انیمیشن محبوب «ماشین‌ها» که قرار بود دیروز بعد از ظهر با هدف تبلیغ جدیدترین محصول استودیوی «پیکسار» برگزار شود، در واکنش به حمله شب دوشنبه لغو شد.
 
ادای احترام جشنواره کن به قربانیان انفجار منچستر

در بیانیه‌ای که برگزارکنندگان هفتادمین جشنواره کن منتشر کرده‌اند، آمده: «جشنواره کن مایل است وحشت، خشم و اندوه فراوان خود را نسبت به حمله‌ای که شب گذشته به مردم عادی در شهر منچستر صورت گرفته، ابراز کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این حادثه بار دیگر حمله‌ای است به فرهنگ، جوانی و خوشی، به آزادی، بخشندگی و بردباری ما و تمام آن چیزهایی که نزد جشنواره و کسانی که در برگزاری آن مشارکت دارند - از هنرمندان و حرفه‌ای‌ها گرفته تا تماشاگران - ، عزیز و ارزشمند هستند. جشنواره فیلم کن با هدف ابراز همدردی و همبستگی با قربانیان، خانواده‌های‌شان و مردم انگلستان، شرکت‌کنندگان حاضر در جشنواره را به یک دقیقه سکوت دعوت می‌کند.»
 
ادای احترام جشنواره کن به قربانیان انفجار منچستر

مسئولان برگزاری مراسم رونمایی از «ماشین‌ها 3» هم اعلام کردند: «به احترام قربانیان و همه کسانی که تحت تاثیر حمله فاجعه‌بار شب گذشته متحمل آسیب و زیان شده‌اند، ما امروز هیچ‌گونه فعالیت تبلیغاتی نخواهیم داشت.»

به گزارش «بی بی سی»، شب دوشنبه بمب‌گذاری انتحاری در پایان کنسرت آریانا گرانده در منچستر – واقع در شمال انگلستان – 22 کشته و 59 زخمی بر جای گذاشت. شماری از قربانیان کودک و نوجوان هستند. ترزا می، نخست وزیر بریتانیا می‌گوید دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور بر این باورند هویت مهاجم انتحاری منچستر را می‌دانند اما فعلا هویت این شخص را فاش نخواهند کرد.

حمله منچستر در حالی هفتمین روز جشنواره فیلم کن را تحت تاثیر قرار داده که در روزهای گذشته، فضای امنیتی شدیدی بر هفتادمین سالگرد این رویداد سینمایی حاکم بوده است.
 
آي سينما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار