خبرخوش بهزیستی برای والدین شاغل
کد خبر: ۷۴۰۶۱
تاریخ انتشار: 2017 May 22    -    ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
حبیب‌الله مسعودی فرید گفت: قرار است طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر نگهداری نوزادان از 6 ماهگی تا کودکان تا پایان 5 سالگی در مهد کودک‌ها نگهداری شوند.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از مهدهای کودک در حال حاضر نوزادان و شیرخوارگان را به دلیل مسئولیت بالایی که دارند نگهداری نمی‌کنند.

فرید گفت: بنابراین علاوه بر اینکه یکی دو خدمت جدید در مهدکودک‌ها تعریف شده است برای اینکه خدمات بهتری به نوزادان و شیرخوراگان داده شود دستورالعمل نگهداری این افراد را به مهدها ابلاغ کرده‌ایم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به همین منظور مهدهای 4 ستاره را به مجموعه مهدهای ستاره‌دار تحت پوشش بهزیستی اضافه کرده‌ایم تا خانواده‌هایی که توانایی نگهداری نوزادان خود را به دلیل اشتغال یا مواردی دیگر ندارند بتوانند نوزادان خود را به محیطی امن بسپارند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از مهدهای کودک نوزادان و شیرخوارگان را نگهداری می‌کنند اما شرایط مناسب را ندارند چرا که محیط نگهداری از این نوزادان باید دارای اتاق خواب مناسب، مراقبانی حرفه‌ای و شرایط خاص را داشته باشد چرا که مسئولیت نگهداری از شیرخوراگان بیشتر از سایر کودکان است.

فرید گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از قبل بوده اما بسیاری از مهدها کودکان 3 سال به بالا را به دلیل مسئولیت کمتر راحتتر نگهداری می‌کنند اما امسال قرار است این مصوبه را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین طرح کفایت مربیان که سال قبل در تهران در گروه پیش‌دبستانی اجرا شد امسال در کل کشور اجرا می‌شود که میزان مهارت و دانش مربیان ارزیابی شده و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی نظارت مناسبی بر دانش و ارتقای آن خواهد شد. 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار