وزش باد شدید و گرد و خاک برای ۷ استان کشور
کد خبر: ۷۴۰۰۰
تاریخ انتشار: 2017 May 21    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز در بخشهایی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز و شرق کشور فعال خواهد بود و موجب بارش پراکنده باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی روز دوشنبه در بخشهایی از شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور فعال خواهد بود و باعث بروز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها از اواخر وقت روز دوشنبه کاهش می‌یابد و این سامانه بارشی از شمال شرق خارج خواهد شد.

وظیفه با اشاره به خروج سامانه بارشی از کشور اظهار کرد: روز سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جو نسبتاً پایدار و آسمانی آفتابی حکمفرما خواهد بود.

وی افزود: طی سه روز آینده برای برخی مناطق جنوب شرق کشور در ساعات عصر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین از وقوع وزش باد نسبتاً‌ شدید در برخی استانهای کشور خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که از عصر امروز(یکشنبه) وزش باد نسبتاً شدید همراه گرد و خاک برای استانهای مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده بخشهای شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است که ارتفاع موج در برخی ساعات دو تا سه متر خواهد شد.

وی تبریز با 9 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 43 درجه بالای صفر گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز به 35 درجه بالای صفر رسید که وزش باد شدید به همراه بارشهای پراکنده باران در اواخر وقت به‌وقوع می‌پیوندد. 
تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار