رقص سنتی ترامپ در عربستان سعودی
کد خبر: ۷۳۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 May 21    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
حاشیه های سفر ترامپ به ریاض؛
در این رقص شرکت کنندگان در یک صف قرار می گیرند، شمشیرهای خود را بالا می برند و به سمت چپ و راست متمایل می کنند و هربار چند قدم جلو می گذارند و بیت های شعر مشخصی را می خوانند. در آن از انواع طبل‌ها استفاده می گردد. به طبل های بزرگ «طبول التخمير» و به طبل های کوچک «طبول التثلیث» می گویند.
رقص ترامپ در عربستان سعودی
اختصاصی «تابناک با تو»؛ دونالد ترامپ با ملک سلمان بن عبدالعزیز رقص سنتی عربستان موسوم به «العرضة» را اجرا کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در اولین سفر خارجی خود از زمان انتصابش در این پست وارد ریاض شد در رقص سنتی این کشور به همراه ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان شرکت کرد.
 
این مراسم با دعوت و حضور ملک سلمان و به منظور خیر مقدم به رئیس جمهور آمریکا در کاخ وی برگزار شد.

رقص سنتی «العرضة » یک نوع رقص سنّتی در عربستان ‌سعودی است که شکل های مختلفی دارد، معروفترین شکل این رقص «العرضة النجدیة» نام دارد و  عبارت است از رقص دسته جمعی که در مراسم‌ها، جشن‌ها و اعیاد برگزار می‌شود.
 
در این رقص شرکت کنندگان در یک صف قرار می گیرند، شمشیرهای خود را بالا می برند و به سمت چپ و راست متمایل می کنند و هربار چند قدم جلو می گذارند و بیت های شعر مشخصی را می خوانند. در آن از انواع طبل‌ها استفاده می گردد. به طبل های بزرگ «طبول التخمير» و به  طبل های کوچک «طبول التثلیث» می گویند. در سال ۲۰۱۵ میلادی این رقص در لیست آثار فرهنگی یونسکو قرار گرفت.
 
کسانی که در این رقص مشارکت دارند لباس‌های خاصی می‌پوشند.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
1
1
فوق العاده بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار