ممنوعیت استفاده از عنوان «زیبایی» برای تمامی پزشکان
کد خبر: ۷۳۸۷۳
تاریخ انتشار: 2017 May 21    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
حجت اله مقیمی قائم مقام معاونت نظارت و مدیرکل صلاحیت های حرفه ای سازمان نظام پزشکی ؛ با اشاره به این که در تمام رشته های حوزه پزشکی و دندانپزشکی هیچ مدرکی تحت عنوان زیبایی نداریم، اظهار داشت: رشته هایی که کلمه زیبایی را به خود اطلاق و به صورت پسوند رشته درتابلو، مهر، سرنسخه و یا تبلیغات این جمله را می نویسند کاملا خلاف مقررات و قوانین است.

وی با تاکید بر اینکه رشته ای تحت عنوان زیبایی نداریم افزود: رشته پوست ، مو و زیبایی که در تابلو ها درج می شود عنوان صحیحش متخصص بیماری های پوست است و رشته جراحی پلاستیک و زیبایی نیز همان فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی است.

وی ادامه داد: رشته جراحی فک و صورت و زیبایی نیز همان رشته جراحی فک و صورت از مجموعه دندانپزشکی است و هیچ رشته جراحی که صرفا کلمه زیبایی به صورت ترکیب با عنوان رشته دیگر و یا مستقل وجود داشته باشد بطور قانونی نداریم.

مدیرکل صلاحیت های حرفه ای سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: تمام پزشکان و دندانپزشکان و حتی پیراپزشکان مانند رشته تغذیه و مامایی نیز باید توجه داشته باشند که به کار بردن کلمه زیبایی در تابلو، مهر و سرنسخه تخلف محسوب شده و از سوی ادارات نظارت بر درمان دانشگاههای علوم پزشکی پیگیری و در صورت عدم رفع مغایرت با شکایت اداره نظارت دانشگاه پرونده در دادگاه تحت عنوان استفاده از عناوین مجعول تحت پیگیری قرار می گیرد.

مقیمی تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی در پروانه های مطب صادره و مجوز کتبی تبلیغات تاکنون کلمه زیبایی را به هیچ یک از گروههای پزشکی ارائه نداده است.

وی یاد آور شد: به تمام هموطنان سراسر کشور توصیه می شود هنگام انتخاب یک پزشک به عنوان درمانگر خود یا خانواده شان با مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی با وارد نمودن نام و نام خانوادگی پزشک مربوطه در آیکون جستجوی پزشک از عنوان واقعی رشته تحصیلی او مطمئن شوند. 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار